És per això que la plataforma demana a l'Ajuntament que, abans d'implementar una ZBE, 'faci els deures' i tingui una xarxa eficient de bus, de carrils bici i de vehicles de mobilitat personal, així com aparcaments suficients per materialitzar el 'park&ride' i un servei de llançadores per accedir al centre de la ciutat per connectar tots els barris entre si.
De l'escrit d'al·legacions també destaca la proposta de crear un distintiu municipal que classifiqui el vehicle segons les emissions de CO2 i el quilometratge per 'saber si se'n fa un ús excessiu o puntual'. La plataforma indica que un vehicle d'abans del 2006 que té un ús molt reduït contamina menys que un nou de gran cilindrada que circula cada dia. Amb aquest mètode de càlcul, Repensem la ZBE aposta per 'una aplicació del principi de pagar en funció de la contaminació real del motor'.
Un dels punts també fa referència a la 'discriminació a les rendes baixes per accedir al centre'. La plataforma assenyala que l'impediment d'accés al centre de Sant Cugat per qui té un vehicle sense distintiu pot acabar suposant 'una discriminació més a les ja existents'. Per fer-hi front, Repensem la ZBE proposa incorporar a l'ordenança una exempció a les persones amb rendes baixes i preveure ajudes per a l'adquisició de vehicles de mobilitat personal o motos elèctriques.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.