El trànsit quedarà tallat els diumenges en trams de la Rambla del Celler i l'avinguda de Cerdanyola

La mesura té la intenció de pacificar el trànsit i complementar l'Anella Verda per garantir la seguretat de vianants i ciclistes

Societat

Publicat el 18/jun/20 per Martí González

El govern de Sant Cugat tallarà el trànsit en un tram de la Rambla del Celler i un de l'avinguda de Cerdanyola a partir d'aquest diumenge. De moment, només està previst que la circulació es talli en aquests dos punts els diumenges entre les nou del matí i les vuit del vespre. La mesura, que coincideix amb la posada en marxa de l'Anella Verda de mobilitat, pretén facilitar el distanciament entre els vianants i garantir la seva seguretat. La intenció, a més, és ampliar aquest model de mobilitat a altres zones del municipi i millorar la connexió per a ciclistes i vianants entre barris.

En concret, els diumenges no podran circular vehicles de motor a l'avinguda de Cerdanyola, que ja té la primera part de la vianantització pràcticament enllestida, entre el carrer de Borrell i l'avinguda Torreblanca. A la Rambla del Celler es prohibirà el trànsit entre el carrer de Francesc Moragas i la plaça de la Vila. El regidor de Serveis Urbans i Mobilitat, José Gallardo, ha fet una crida a la ciutadania perquè faci el possible, 'dins de les seves possibilitats', a fer un 'canvi d'hàbits' i evitar el cotxe. A més, Gallardo ha assegurat que no tenen cap problema en modificar alguna d'aquestes mesures perquè la gent 's'acabi d'adaptar' a un nou model de mobilitat alternatiu.

Anella Verda de mobilitat
El govern vol 'consolidar' aquest model de mobilitat que ja es va iniciar amb les obres d'adequació de l'Anella Verda, als carrers de Lluís Companys, Àngel Guimerà, rambla de Ribatallada, l'avinguda del Pla del Vinyet, la de Gràcia, el carrer de Francesc Moragas i l'avinguda de Rius i Taulet. L'objectiu és prioritzar una mobilitat sostenible, potenciant els desplaçaments a peu i en bicicleta mentre es garanteix la distància de seguretat que recomanen les autoritats sanitàries.

La regidoria de Serveis Urbans i Mobilitat, això sí, deixa 'la porta oberta a possibles modificacions' i s'estudia conjuntament amb veïns i comerciants com encaixar, per exemple, les zones de càrrega i descàrrega per a comerços. Gallardo reconeix que aquesta posada en marxa ha despertat 'polaritat', entre aquelles persones que hi estan d'acord i aquelles que no, però s'ha mostrat obert a fer canvis en algunes de les zones que està previst que s'habilitin. Es tracta d'una prova pilot que té la intenció de 'canviar els hàbits de mobilitat' de la ciutadania per, poc a poc, connectar tot el municipi amb carrils bici i espais per a vianants.


DECLARACIONS

José Gallardo

Volem fer una mica de pedagogia i que la gent intenti, dins de les seves possibilitats, fer un canvi en els seus hàbits de mobilitat. Quan comencin les escoles, volem iniciar una ronda de contactes i que tothom qui pugui desplaçar-se a peu o en bicicleta eviti el cotxe. És un canvi d'hàbits, és difícil i si hi ha alguna mesura que s'ha de modificar, no tenim cap problema en fer-ho.

Your browser doesn’t support HTML5 audio