L'avaluació, gran repte de l'últim mes de curs
Els docents plantegen com avaluar en una situació inèdita
L'escola s'ha d'adaptar a la nova realitat / Foto: Lluís Llebot
SocietatPublicat el 17/mai/20 per Albert Prat
L'avaluació té en compte el rendiment de l'alumne sota uns barems establerts pel professor a principi de curs. Una planificació que va saltar pels aires a mitjans de març i que ha obligat a alumnes, docents i famílies a fer mans i mànigues per mantenir el màxim de normalitat possible en el desenvolupament acadèmic. L'avaluació, però, no pot obviar que aquest no ha estat un any acadèmic normal. La professora, psicopedagoga, la vicepresidenta de l'associació Espiral i formadora d'EdBuilding, Ana Municio, n'ha parlat al 'Sant Cugat a fons'.
Escolta-ho
La pandèmia potser farà canviar algunes coses de cara al futur, però Municio adverteix que l'avaluació s'ha de fer en base al que s'ha fet fins ara i que no hi ha temps per fer canvis radicals. Això sí, reclama que l'avaluació ha de formar part integral de l'ensenyament i del procés d'aprenentatge i que caldrà fer-hi canvis de cara al futur.