Amics de la Gent Gran ofereix suport telefònic extra per lluitar contra l'aïllament
L'entitat ha hagut de canviar la manera d'atendre les persones grans, un dels col·lectius més vulnerables per la crisi del coronavirus
Imatge d'arxiu / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)
SocietatPublicat el 7/abr/20 per Martí González
La situació de confinament pot generar dubtes, angoixa i incertesa entre les persones grans que ja tenien una xarxa relacional reduïda i amb la crisi del coronavirus s'ha agreujat. Tot i no poder fer visites, Amics de la Gent Gran continua, més que mai, amb el seu acompanyament emocional, en aquest cas telefònic, al col·lectiu. Una plataforma de suport per a aquelles persones grans que viuen soles i que necessiten mantenir els vincles en un moment especialment 'sensible i complicat', tal com ha explicat la responsable de la delegació del Vallès Oriental i Occidental de l'entitat, Txell Teixidó, al magazín 'Sant Cugat a Fons'.
Escolta-ho
Teixidó ha reconegut que la sensació és 'difícil i estranya' i que moltes de les persones a qui donen suport 'no acaben d'entendre tot el que està passant' i fins i tot poden sentir-se 'més espantades'. Assegura que es tracta d'un col·lectiu 'que ja era força vulnerable' i que la sensació de soledat o d'angoixa es pot incrementar durant aquest període per no poder relacionar-se o no poder veure la seva família. Per això l'acompanyament, tot i que telefònic, ara és més regular i, fins i tot, amb aquelles persones que troben que requereixen de més acompanyament, entre el voluntariat es fan torns perquè estiguin comunicades com a mínim un cop cada dia. I també ha canviat la manera d'atendre i de treballar de l'equip de voluntariat. Teixidó ha elogiat 'la implicació incondicional' de les persones voluntàries en una situació com aquesta.
D'altra banda, en aquest context la gent gran també requereix d'altres ajudes per exemple amb la compra d'aliments o medicaments, o amb visites mèdiques. Amics de la Gent Gran, tot i que no ofereix aquest suport directament, està en contacte permanent amb les xarxes de suport de voluntaris dels municipis per passar 'derivacions o encàrrecs'.
En aquest sentit, l'entitat fa una crida a sumar voluntariat per a aquest acompanyament telefònic. Tot plegat per passar 'junts' aquesta crisi compartint inquietuds, contrastant informació i també tenint moments de distracció en companyia.
DECLARACIONS
Txell Teixidó
Hi ha sentiments de no acabar d'entendre tot el que està passant. Treballem amb un col·lectiu que ja era força vulnerable. Ens trobem també amb persones que estan més espantades per tot el que estan veient, llavors hem creat una plataforma de suport telefònic.
Your browser doesn’t support HTML5 audio