FGC modifica els horaris de nou després de la caiguda en picat de la demanda
La demanda del transport públic continua amb descensos superiors al 90%
La crisi del coronavirus es fa notar en la demanda de transport públic / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 31/mar/20 per Acn
Ferrocarrils de la Generalitat ha anunciat que adaptarà la seva oferta a la baixa demanda, després que ja s'hagi estabilitzat per sota el 90%, i d'acord amb els requeriments del Govern. Així, a partir del dia 1 d'abril la línia Barcelona-Vallès ajustarà les seves freqüències amb la circulació de dos trens per hora entre Barcelona i Terrassa i Barcelona i Sabadell; un tren per hora entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès quatre trens per hora a l'L7, entre Gràcia i l'Avinguda Tibidabo, en les hores punta (de sis a nou el matí i de dues del migdia a quatre de la tarda). Durant la resta d'hores, circularà un tren per hora en cada una de les línies, excepte l'L7, que mantindrà quatre freqüències per hora.
La demanda del transport públic s'ha consolidat per sota del 90% després del nou reial decret del govern espanyol aprovat aquest cap de setmana i que obliga a aturar l'activitat de les empreses no essencials amb l'objectiu de reduir la mobilitat per evitar el contagi del coronavirus. A Rodalies el descens de la demanda en hora punta ha estat el 94,5% i la jornada es va tancar en una caiguda del 94,4% respecte un dia feiner sense emergència sanitària, mentre que a FGC aquest matí s'han validat un 93,7% menys de bitllets, fins als 5.286, entre totes les línies.