L'Ajuntament centralitza la prestació dels serveis socials a la Casa Mònaco

El consistori demana fer atenció presencial només per a casos importants

La Casa Mònaco centralitza l'atenció social a Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 16/mar/20 per Pau Vázquez

L'Ajuntament ha centralitzat la prestació dels serveis socials a la Casa Mònaco després del tancament de l'edifici consistorial com a mesura per evitar la propagació del coronavirus. Per contactar amb serveis socials, la població que pateixi un cas de vulnerabilitat o alguna situació de necessitat ho pot fer a través del correu electrònic serveissocials@santcugat.cat o del telèfon 935657000. L'Ajuntament demana prioritzar sempre que sigui possible fer les gestions via telefònica.

Infància i adolescència

  • Es tramiten targetes moneder per aquelles famílies en situació de vulnerabilitat amb infants amb beca menjador per garantir una alimentació adequada durant els dies que les escoles i els instituts estiguin tancats.

  • Gent gran i persones dependents
  • El servei de teleassistència farà el seguiment de les persones que viuen més aïllades i de les persones que viuen soles.
  • Seguiment de persones grans que no tenen teleassistència en coordinació amb Creu Roja.
  • Es manté el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) a les persones amb dependències severes o valorades d'alta vulnerabilitat.

  • Càritas
  • Es manté el rebost obert a través del voluntariat.
  • El menjador social funcionarà a través de carmanyoles a les persones que poden escalfar el menjar a casa seva. A la resta se li servirà el menjar allà, evitant aglomeracions.
  • Continuarà funcionant el servei de dutxes i bugaderia per a les persones que ja atenen habitualment.


  • Per altra banda, aquelles persones que vulguin ajudar a pal·liar i realitzar cures poden dirigir-se a la Creu Roja, entitat amb la qual Serveis Socials té un acord de col·laboració. Els canals de contacte amb l'entitat són el web creuroja.org i els telèfons 902222292 i 936742383.