Calvet Mir: 'La socialització de gènere és la peça clau per revertir la manca de dones a l'àmbit científic'
Cugat Mèdia conversa sobre feminisme amb la investigadora Laura Calvet Mir
Publicat el 4/mar/20 per Alba Triadó
Les nenes es consideren a si mateixes menys brillants que els nens a partir dels 6 anys, segons indica un estudi de les universitats de Nova York, Illinois i Princeton, els resultats del qual es van publicar a la revista 'Science' el 2017. Això fa que es descartin per les conegudes com carreres STEM: ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques. De fet, només el 28% dels investigadors del món i el 35% dels estudiants de carreres STEM són dones, apunta un informe de la UNESCO. Unes xifres que afecten de ple Catalunya on només el 20% dels catedràtics i el 31% dels càrrecs directius de centres CERCA són dones. Què falla? Per què hi tan poques dones que estudiïn carreres científiques? En parlem amb la investigadora a l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB), Laura Calvet Mir.
La conversa amb Calvet Mir és la tercera d'una sèrie d'entrevistes sobre feminisme amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona.