El servei de mediació de Sant Cugat atén 220 persones el 2019, la majoria per conflictes veïnals

Durant l'any passat el servei va rebre 148 sol·licituds i va tancar-ne 137

El servei de mediació el presta la Diputació de Barcelona / Foto: CC0

Societat

Publicat el 23/gen/20 per Martí González

El servei de mediació de Sant Cugat, creat l'any 2006 per abordar conflictes de convivència, ha atès 220 persones el 2019 que han participat directament del procés. Durant l'any passat el servei, que dona la Diputació de Barcelona, va rebre 148 sol·licituds i en va tancar 137. Per tipologia, la majoria dels casos atesos (79,56%) han estat conflictes veïnals, seguits pel d'activitats econòmiques (8,03%), l'ús de l'espai públic (6,57%), conflictes familiars (5,11%) i l'ordenança de civisme (0,73%).

En comparació amb anys anteriors, les sol·licituds han augmentat un 25,4% respecte el 2018 i un 135% respecte les del 2017. En canvi, les persones que han participat de forma directa del servei han baixat un 9,5% respecte el 2018.

Per edats, la majoria dels participants (72,27%) tenen entre 31 i 65 anys, un 24,09% són majors de 65 i un 3,64% tenen entre 18 i 34 anys, i no hi ha cap menor d'edat. La diferència entre sexes, en canvi, és mínima: un 50,45% dels usuaris són homes i un 49,55%, dones.



A banda de l'atenció de conflictes de convivència, el servei de mediació, que actualment compta a Sant Cugat amb una mediadora a temps complet i una altra a mitja jornada, també va fer activitats de sensibilització i formació, intervencions comunitàries, i va participar en taules transversals.