Obres a l'estació de FGC de Plaça Catalunya per afrontar el futur increment de freqüències de pas

L'actuació permetrà adaptar-se als nous requeriments de seguretat per l'entrada automàtica de nous trens

L'andana de les línies que porten a Sant Cugat des de plaça Catalunya / Foto: Gencat

Societat

Publicat el 16/gen/20 per Acn

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat aquest dijous les obres de millora de l'estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, que comporta l'allargament de les vies i les andanes i l'ampliació del vestíbul. Les obres permetran adaptar les estacions als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. Aquesta actuació és necessària per a l'increment de freqüències que es produirà amb l'arribada progressiva de 15 noves unitats.

Els treballs consistiran a allargar les vies actuals a l'estació fins aconseguir una distància de 21,90 metres des del punt d'estacionament dels trens fins als topalls, a les vies 1, 2, 3 i 4. Aquesta distància és requisit de seguretat necessari per al nou servei, ja que els trens entraran de manera automàtica a l'estació.

D'altra banda, el vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. L'ampliació generarà un espai de circulació més ampli per a l'accés i sortida dels usuaris i permetrà reubicar elements funcionals de l'estació. Per exemple, es desplaçarà la barrera tarifària i les màquines de venda de títols de transport, se substituiran els actuals ascensors i s'instal·laran noves escales fixes i mecàniques.

Per poder fer l'actuació serà necessari ocupar dos carrils de circulació del carrer Pelai, així com part de la vorera entre Pelai i plaça Catalunya. Entre aquest dijous i el 31 de maig s'afectarà la totalitat de la cantonada entre Pelai i Catalunya però es mantindrà l'actual accés d'FGC. En una segona fase, de l'1 de juny al 4 de desembre, s'afectarà només parcialment la vorera, permetent així el flux de vianants.

FGC ha explicat que l'execució de les obres s'ha programat 'de manera que es produeixi la mínima afectació tant a l'usuari com al servei i a les actuals entrades i sortides de l'estació'. L'actuació té un termini d'execució de 15 mesos i un pressupost de 4,1 milions d'euros.