Sant Cugat gasta cada any 55.000 euros per netejar grafitis

Entre el gener i el setembre de 2019 es van retirar 371 pintades

Una pintada de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia (Guillem Babitsch)

Societat

Publicat el 20/gen/20 per S Morales / M González

L'Ajuntament de Sant Cugat gasta cada any 55.000 euros per netejar pintades i grafitis de la via pública. Es tracta d'una despesa anual fixa que està inclosa dins del concurs municipal de neteja viària i recollida de residus, un servei que presta l'empresa Valoriza. Entre el 8 de gener i el 13 de setembre de l'any passat es van dur a terme 371 actuacions.

Per mantenir la ciutat neta, els serveis de neteja dediquen cada setmana un dia per esborrar grafitis. Ara bé, en cas que hi hagi necessitats especials, la feina pot fer-se en més d'una jornada i, fins i tot, tal com explica el regidor de Serveis Urbans, José Gallardo, es podria incrementar la partida si es requerís.

L'Ajuntament explica que la majoria de pintades retirades es trobaven a murs, fanals, al mobiliari urbà i també als passos inferiors dels FGC. Des del consistori es prioritzen aquelles pintades 'de caire polític' o que ataquin persones o col·lectius en concret.

Segons l'Ordenança de Convivència Ciutadana, qualsevol comportament que suposi un mal ús o generi embrutiment o danys a la via pública i als seus elements estructurals és una infracció que pot comportar sancions, segons la gravetat de la multa, d'entre 750 i 3.000 euros.


DECLARACIONS

José Gallardo

Amb el contracte que tenim vigent són 55.000 euros. En el nou contracte que estem treballant mirarem si cal augmentar. De moment, creiem que es fa el manteniment correctament. No podem evitar que la gent pinti i que, un cop netejat, torni a pintar.

Your browser doesn’t support HTML5 audio