La zona de baixes emissions de Sant Cugat s'emmirallarà en la de Barcelona
L'ordenança per a la zona de baixes emissions arribarà durant el 2020
Combatre la contaminació, objectiu principal de la nova ordenança / Foto: ACN
SocietatPublicat el 23/des/19 per Sergio Morales
L'ordenança que regularà les restriccions de trànsit perquè els vehicles més contaminants no puguin circular pel nucli urbà de Sant Cugat serà una realitat durant el 2020. S'emmirallarà en la que es posarà en marxa a Barcelona a partir de l'1 de gener i que afectarà aquells cotxes que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT. La comissionada per l'Emergència Climàtica, la regidoria Alba Gordó, ha explicat a Cugat Mèdia que la norma local estarà adaptada a la realitat santcugatenca i es farà tenint en compte els resultats d'un procés participatiu que s'ha tancat recentment.
De fet, s'han rebut una vuitantena de propostes d'una cinquantena de persones. Ara, amb aquestes aportacions es redactarà l'ordenança, que ha d'aprovar el ple municipal. Llavors es podran presentar al·legacions abans de la seva aprovació definitiva.
La mesura, que s'implementa en episodis d'alta contaminació atmosfèrica des del 2018, havia de tornar-se permanent l'any vinent però l'equip de govern va decidir aturar-la fins a tenir l'ordenança que l'ha de regular enllestida. Un procediment que s'ha fet a través de la participació ciutadana i que prendrà forma durant l'any vinent.
Dels 53.759 vehicles que paguen a Sant Cugat l'impost de circulació, el 16% (cotxes i motos) no tenen etiqueta ambiental. Si es compten totes les categories de vehicles (incloses furgonetes, per exemple), el percentatge ascendeix al 23%.
DECLARACIONS
Alba Gordó
Ens basem en l'ordenança de Barcelona i tindrem en compte el procés participatiu. Ara, el cas de Barcelona i el de Sant Cugat són diferents.
Your browser doesn’t support HTML5 audio