Setmana rècord de trànsit de bicicletes als dos comptadors de Sant Cugat
Del 2 al 8 de setembre han passat 5.394 bicicletes per la Rambla del Celler i 3.600 pel camí de Can Gatxet
Imatge del carril bici de la Rambla del Celler / Foto: Lluís Llebot
SocietatPublicat el 10/set/19 per Martí González
La primera setmana de setembre han circulat de mitjana 770 bicicletes diàries pel carril bici de la Rambla del Celler i 514 pel del camí de Can Gatxet. Es tracta del rècord setmanal de trànsit de bicicletes dels dos comptadors instal·lats per l'Ajuntament a la ciutat des que es van posar en funcionament el 22 de maig. En aquests prop de tres mesos s'han comptabilitzat 67.527 bicicletes per la Rambla del Celler i 44.582 bicicletes pel camí de Can Gatxet.
De fet, aquest diumenge es va registrar el rècord diari de vehicles al camí de Can Gatxet, amb 642. El pic a la Rambla del Celler va ser el 4 de juny, amb 897 bicicletes.
El membre de l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat Ernest Vidal ha explicat a Cugat Mèdia que durant els mesos de més calor l'ús de la bicicleta sol baixar més que durant els mesos de fred, així que esperen que continuï el repunt. Això sí, argumenta que per fer la comparativa cal tenir les dades de tot l'any. Pel que fa als reptes de la ciutat per incentivar l'ús d'aquest vehicle, des de l'assemblea expliquen que el més 'visible' és millorar la connexió de carrils bici, més que fer-ne més.
També demanen controlar la velocitat dels vehicles de motor al centre i mesures per eliminar els robatoris de bicicletes al carrer. Segons Vidal, l'Ajuntament ha d'instal·lar a l'octubre un dispositiu al comptador de la Rambla del Celler que mostrarà en directe el número de bicicletes que hi circulen.
DECLARACIONS
Ernest Vidal
Normalment, el mes amb un major increment de bicicletes és l'abril. Quan ve la calor l'ús de la bicicleta baixa més que a l'hivern. Crec que ara que comença el curs anirà augmentant.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Ernest Vidal
Més que fer carrils bici nous, s'han de connectar entre ells. S'ha d'aprovar la nova ordenança i que el ciclista es trobi més segur. Reduir la velocitat dels cotxes i fer el trànsit més humà.
Your browser doesn’t support HTML5 audio