Aniràs de rebaixes aquest estiu? 10 consells per comprar de forma conscient i responsable
Evitar les compres compulsives i centrar-se en allò relament necessari / Foto: ACN
SocietatPublicat el 7/jul/19 per Carme Reverte
L'arribada de l'estiu és sinònim de rebaixes. Per anar de compres en aquest període de l'any i evitar les compres compulsives, el 'Sant Cugat a fons' ha repassat amb Gerard Hernández, responsable del departament de Comunicació de FACUA Catalunya, els 10 consells més importants per anar tranquils de rebaixes. La pregunta clau és: realment ho necessito?
Escolta-ho
Aquestes són les recomanacions per anar de rebaixes aquest estiu
1.- Fer una llista, prèviament, per identificar el que relament es necessita. Ser reflexius.
2.- Preparar un pressupost tancat. El consumidor ha de saber què està disposat a gastar i, d'aquesta manera es reparteix millor la despesa.
3.- Comprovar que els articles rebaixats han estat exposats anteriorment. Això significa que a l'etiqueta del producte ha d'aparèixer el preu anterior i el rebaixat. El producte ha de ser el mateix i de la mateixa qualitat.
4.- Comparar preus. Evitar que els preus excessivament baixos ens enlluernin i no comprar seguint un impuls. Valorar la relació qualitat-preu.
5.- Triar el moment per fer les compres. Evitar aglomeracions i hores punta. Aprofitar les franges horàries amb menys públic ajuda a fer una compra tranquil·la i sense estrès.
6.-Emprovar abans de comprar. D'aquesta manera evitarem comprar peces que s'hauran de retornar o simplement ningú farà servir. Informar-se de la política de devolucions i canvis de l'establiment.
7.- Guardar el tiquet de compra. És la factura simplicada i el que acredita la compra. És vital per exercir els drets com a consumidors.
8.- Pagament en efectiu o targeta. El pagament en metàl·lic és aconsellable si volem controlar la despesa. És una manera de gastar només el que hem pressupostat. El pagament amb targeta permet tenir un control de la compra.
9.- Comprar per internet. Comprovar qui és, que efectivament correspon a l'empresa que diu ser, i que ens permet contactar en cas de reclamació.
10.- Reclamacions. L'establiment ha de disposar de fulls de reclamació si el client ho sol·licita. A més, a Sant Cugat els ciutadans disposen de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), un servei gratuït, on rebre informació i tramitar reclamacions en matèria de consum.