La Flama del Canigó manté viva a Sant Cugat la unió dels Països Catalans

Les entitats culturals de la ciutat contribueixen a fer possible la tradició

-->
Enllaç copiat al clipboard
23/06/19 a les 21:11h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

La Flama del Canigó ha cremat un any més a Sant Cugat per posar de manifest la unió dels Països Catalans. Òmnium Cultural organitza la trobada, la qual és possible gràcies a la col·laboració de les entitats de cultura popular i tradicional. La gran novetat d’enguany ha estat que la foguera s’ha encès directament amb el foc de la flama, transportat per infants de les associacions organitzadores.

Des d’Òmnium, Jaume Angerri ha explicat a Cugat Mèdia que enguany s’ha recuperat la manera tradicional d’encendre la foguera: amb escombres en flames. Unes escombres que gent gran ha entregat a la canalla. Per Angerri, els infants representen ‘el futur, també de la cultura popular’. L’Entitat Sardanista, els Caparrots, els Diables i la Unió Ciclista han fet possible una trobada que ha donat el tret de sortida a la celebració de la revetlla de Sant Joan. A més, el component polític i reivindicatiu té una forta presència. Aquesta vegada ha estat de la mà de l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, que des de presó ha escrit el manifest d’enguany. Forcadell explica al text que la flama també serveix per renovar ‘el compromís amb la justícia, la pau i la llibertat’.

La tradició La Flama del Canigó

és una tradició vinculada al solstici d’estiu que té lloc cada any a diversos indrets dels Països Catalans entre el 22 i el 23 de juny des del 1955. La festivitat comença amb la renovació del foc al cim del Canigó i culmina amb l’encesa de les fogueres la nit de Sant Joan, després que voluntaris d’arreu reparteixin la flama pels pobles.

Declaracions

Jaume Angerri

Els infants són el nostre futur, qui faran la cultura popular.