FGC preveu que el 2021 la freqüència a Sant Cugat arribi a un tren cada dos minuts i mig

Amb aquesta millora la companyia espera arribar als 90 milions de passatgers, gairebé un 50% més que enguany

Els FGC passaran amb més freqüència per Sant Cugat / Foto: Localpres

Societat

Publicat el 6/jun/19 per Acn

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ampliarà les freqüències entre Barcelona i Sant Cugat a un tren cada dos minuts i mig el 2021. Entre la nostra ciutat i Sabadell i Terrassa, el pas de trens podrà arribar al comboi cada cinc minuts. L'augment de freqüència redundarà, segons les previsions de la companyia, en un creixement substancial dels viatgers, fins a 90 milions anuals enfront als 64 que s'han registrat enguany. Un nombre de passatgers, això sí, que ha crescut respecte l'any anterior en un 3,4%. El president d'FGC, Ricard Font, ha presentat aquest pla en una roda de premsa on ha repassat els números del 2018.

Per fer front a aquest augment de l'oferta, FGC comprarà 15 nous trens i, segons el president de la companyia, s'aconseguirà un 'carrusel continu' de combois cap als 'dos àmbits metropolitans amb un major creixement de la demanda de mobilitat dels darrers anys', en referència a Sabadell i Terrassa. A partir del 2021, està previst que els trens surtin cada cinc minuts d'aquestes dues ciutats i que al seu pas per Sant Cugat la freqüència de viatge cap a Barcelona sigui de 2,5 minuts.

Actualment, en la línia Barcelona-Vallès circulen 32 trens en les hores punta, amb una freqüència de pas de 112 segons, que permeten treure 178.000 vehicles al dia, principalment de la C-58. Així mateix, per al 2021, FGC també s'ha marcat com a objectiu tenir la xarxa '100% renovada i robusta' per garantir 'els nivells de fiabilitat actuals', segons Font que ha recordat que en el darrer any l'empresa també ha assolit els màxims històrics en la valoració d'usuaris i de puntualitat, amb un 99,52%. Les actuacions consten, per exemple, de la renovació de la catenària, de les vies, dels sistemes de comunicació entre el tren i el centre de comandament o del balast, entre d'altres.