Els Premis Sant Cugat reconeixen el treball de l'Avenç i el Fablab per la integració d'infants amb dificultats visuals

Han desenvolupat una eina de treball artístic que permet fer barreges de colors a tothom

Societat

Publicat el 31/mar/19 per Eva Garrido

La creació d'una paleta per fer barreges i ús de colors amb pintura que permet el treball autònom d'alumnes invidents i amb dificultats visuals ja té el reconeixement de la ciutat. Els responsables d'aquest projecte, el Fablab Sant Cugat i l'Escola Avenç, han rebut el Premi Sant Cugat que posa en valor aquesta tasca d'integració.

La iniciativa neix de la tenacitat i l'enginy de dues mestres, la Carme Marcè i l'Eugènia Mestre. El projecte es duu a terme gràcies a la participació de l'alumnat, dels mestres, de dissenyadors i d'enginyers, i de la creença ferma en la innovació del Fablab i el convenciment de l'Escola Avenç que la inclusió és el camí per acompanyar, educar i fer créixer els més petits.

El neguit va sorgir de la necessitat de treballar i incloure tot l'alumnat en tots els processos d'ensenyament-aprenentatge de l'escola, especialment dels qui tenen limitacions visuals totals o parcials, en les propostes de treball artístic.

La directora de Cugat.cat, Mònica Lablanca, ha lliurat el premi als responsables del projecte.


DECLARACIONS

Carme Marcè

És una paleta que ha estat elaborada amb el treball participatiu de l'alumnat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio