Serveis mínims per a la vaga del 8-M a centres educatius, sanitaris i municipals de Sant Cugat

La protesta està convocada per diversos sindicats

Les urgències funcionaran amb normalitat / Foto: Cugat.cat

Societat

Publicat el 7/mar/19 per Martí González / Pau Vázquez

Els serveis sanitaris, educatius i municipals funcionen aquest divendres amb serveis mínims, que ha decretat el departament de Treball de la Generalitat com a resposta a la convocatòria de vaga general de diversos sindicats amb motiu del Dia Internacional dels Drets de les Dones, entre ells CGT, CNT, la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) i la Intersindical-CSC. Els majoritaris, CCOO i UGT, han convocat aturades de dues hores per torns, com l'any passat. La protesta reclama la corresponsabilitat en les cures familiars, trencar la bretxa salarial i el sostre de vidre. La discriminació laboral, l'assetjament, la violència sexual, la LGTBIfòbia i el tràfic de dones són altres de les denúncies que aglutina la protesta feminista d'aquest divendres. Cugat.cat garanteix tota la informació relativa a la convocatòria de vaga des de primera hora del matí.

Als centres educatius
Als centres docents públics i privats no universitaris i llars d'infants hi ha d'haver una persona de l'equip directiu per centre de treball. A més, per a l'ensenyament infantil i primària (de tres a 12 anys) hi ha d'haver un docent per cada sis aules i per als centres d'educació especial (de tres a 16 anys), un docent per cada quatre aules. Per garantir la seguretat en l'horari de menjador i activitats complementàries, així com per a les llars d'infants, hi haurà un terç de la plantilla. Per part municipal, hi haurà un auxiliar de suport logístic a cada una de les següents escoles: Escola Catalunya, Escola Collserola, Escola Gerbert d’Orlhac, Escola Joan Maragall, Escola l’Olivera, Escola Ciutat d’Alba, Escola La Floresta, Escola Pi d’en Xandri, Escola Pins del Vallès, Escola Turó de Can Mates i Escola La Mirada. A l'Escola Municipal d'Art i Disseny i a l'Escola Municipal de Música hi treballaran dues persones de suport logístic.

A més, a l'Escola Municipal d'Art i Disseny treballarà una persona de l'equip directiu i un terç de la plantilla, el mateix que a l'Escola Municipal de Música. Als Programes de Formació i Inserció hauran de tenir una persona de l'equip. El Taller Triangle haurà de comptar amb un coordinador i un terç de la plantilla.

Als centres sanitaris
Les urgències i les unitats especials funcionaran amb normalitat. Es garanteixen, també, els tractaments de radioteràpia i quimioteràpia en situacions urgents i de necessitat vital, així com l'activitat quirúrgica inajornable derivada de l'atenció urgent. La resta de serveis, com les cites prèvies, es poden veure alterats en funció del seguiment que tingui la vaga.

En l'àmbit del transport sanitari, la Generalitat ordena que es garanteixin totes les urgències sanitàries de qualsevol tipologia i requeriment, en especial per a tractaments d'oncologia, de diàlisi i d'oxigenoteràpia; i en les farmàcies de guàrdia s'haurà de mantenir el servei.

Assistència i serveis socials
Pel que fa els serveis assistencials i serveis socials, els menjadors tindran el mateix servei que en cap de setmana, l'ajuda a domicili s'ha de prestar com en cap de setmana i les persones amb necessitat d'urgents, necessaris i inajornables hauran de tenir l'atenció garantida, mentre que en les residències per a gent gran el servei haurà de ser com el d'un dia festiu. Els centres de dia funcionaran al 50% en tots els serveis tret del servei de restauració, que tindrà un funcionament normal. La teleassistència tindrà el servei habitual de teleoperadors i personal assistencial.

Equipaments
Es garanteix una persona del personal directiu per unitat orgànica o centre de treball. Pel que fa al servei de registre de documents o de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), del servei de control d'accés als centres i del servei de telefonia, el mínim són tres persones. Els serveis als quals correspongui la tramitació de les actuacions de terminis preclusius o d'actuacions l'incompliment de les quals pugui comportar la pèrdua o perjudicis greus de drets o interessos de terceres persones, hi haurà una persona per servei afectat.

L'Ajuntament ha decretat que hi hagi almenys un conserge als següents equipaments: Casa Mònaco, Biblioteca Marta Pessarrodona, Biblioteca Miquel Batllori, Casino de la Floresta (tarda), Centre Sociosanitari de la Floresta, Casal Centre Cívic de les Planes, Casal Torreblanca (matí).

N'hi haurà d'haver dos, en diferents franges horàries, a la Biblioteca Central Gabriel Ferrater i a la Casa de Cultura. Pel que fa a la resta de serveis, l'Ajuntament tindrà un recepcionista, l'OAC un gestor i la consergeria del consistori, dos auxiliars de suport logístic en diferents torns. La Brigada Municipal tindrà un oficial, Protecció Civil un tècnic, Informàtica un tècnic i Territori un arquitecte.

Equipaments esportius
Els equipaments que hauran de tenir un auxiliar de suport logístic són els següents: gimnasos de les escoles Gerbert d'Orlhac, Catalunya, Joan Maragall, La Floresta, L'Olivera, Turó de Can Mates. També les pistes de Sant Francesc, el camp de futbol de Mira-sol, la ZEM La Floresta, el pavelló de Valldoreix i el gimnàs de l'institut Angeleta Ferrer. El pav 3 de la Rambla del Celler comptarà amb dos auxiliars en diferents franges horàries.

Altres serveis
Pel que fa als mitjans de comunicació públics, la producció i l'emissió i retransmissió de la programació informativa serà, com a mínim, del 50% dels continguts habituals. En cas que es produeixi una emergència per a la població, es garanteix la producció de la informació necessària.

Els serveis funeraris administratius i d'atenció als familiars funcionaran al 50%, mentre que la recollida dels difunts fins a les sales de refrigeració serà del 85%.