El patinets elèctrics 'han vingut per quedar-se'
La prova pilot de lloguer d'ús compartit ha començat aquesta setmana a Can Sant Joan i s'allargarà tres mesos
Publicat el 1/feb/19 per Martí González
Després de gairebé una setmana de prova pilot de lloguer de patinets elèctrics d'ús compartit a Can Sant Joan, la tendència, segons les empreses que presten el servei, és a l'alça. Les dues companyies que lloguen aquests vehicles a la zona, Wind Mobility i Tier Mobility, ofereixen quasi 200 patinets i la intenció és augmentar aquesta xifra en els propers dies.
Els responsables expliquen que a primera hora del matí és quan s'utilitza més aquest servei de mobilitat personal, que facilita la intermodalitat. Els usuaris s'han de descarregar una aplicació gratuïta al telèfon mòbil i registrar-se per a començar el viatge. El preu, un euro per desbloquejar el patinet i 0,15 euros per minut d'ús. Després es poden deixar aparcats on vulguin, sempre que es respectin unes normes bàsiques de civisme. Ho ha explicat el responsable de Wind a l'Estat espanyol, Gerard Sellarès, que també destaca que els vehicles estan geolocalitzats i cada nit els recullen i recarreguen.
L'Ajuntament s'ha volgut avançar amb aquesta prova i també amb la normativa prèvia a la que ha d'establir la DGT, a les problemàtiques que puguin sorgir entre patinets, bicicletes, cotxes i vianants. La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, assegura que els patinets elèctrics 'han vingut per quedar-se' i que, en tractar-se d'un sistema de mobilitat 'novedós', calia una prova com aquestes 'per anar acostumant als ciutadans'. Tot plegat per seguir promovent una mobilitat sostenible a Can Sant Joan 'després d'una inversió forta' l'any passat amb la construcció de 12 quilòmetres de carril bici.
Malgrat que la majoria d'usuaris del parc empresarial encara no en coneix el seu funcionament, ho veuen amb bons ulls sempre que es prioritzi al vianant. Es tracta d'un estil de mobilitat anomenat 'd'última milla', per fer els últims metres fins al destí després de baixar del tren o de l'autobús.
La prova pilot s'allargarà fins a finals d'abril i, després d'estudiar el seu funcionament, la intenció és mirar d'implementar-ho a tota la ciutat.
DECLARACIONS
Cristina Paraira
És novedós i ho hem d'anar provant. Aquí al parc empresarial de Can Sant Joan hem fet una inversió forta amb la construcció de 12 quilòmetres de carril bici i vam pensar que era un bon lloc per fer aquesta prova.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Usuaris parc Can San
Jo crec que està bé, sobretot per a la gent que arriba a una hora en què no hi ha servei de bus amb tanta freqüència, et permet arribar més ràpid a les empreses més allunyades. / Em sembla una iniciativa sostenible i adequada, però prefereixo agafar el transport públic perquè no ho he provat, em sembla una mica perillós perquè no està gaire clar per on han de circular.
Your browser doesn’t support HTML5 audio