Un projecte de l'Europa conclou que l'esport diari millora els resultats acadèmics
Publicat el 16/nov/18 per Clara Bardají
Fer exercici esportiu abans de classe i moure's dins l'aula millora els resultats acadèmics dels alumnes. Així ho demostra el projecte PE4Life que l'escola European International School of Barcelona (EISBarcelona) duu a terme des de fa quatre anys. Enguany, aquesta proposta, sota el nom 'Movement Improves Learning Experience in Schools', ha passat a formar part del programa Erasmus + de la Unió Europea i hi participen estudiants de 14 a 16 anys d'escoles de sis països diferents. Els alumnes de 3r i 4t de l'ESO comencen el dia amb exercicis aeròbics i una vegada a l'aula, aturen la classe cada 20 minuts per efectuar diversos moviments físics, una activitat que permet resultats immediats.
El director pedagògic de l'EISBarcelona, Mike Barrett, ha explicat a Cugat.cat que les millores acadèmiques dels estudiants es veuen 'de seguida' i que els professors 'noten al moment que l'alumne ve a classe més actiu, despert i rendeix millor'. Tot i això, Barrett ha remarcat que malgrat un resultat immediat, 'per fer un estudi amb més dades' van haver d'esperar dos anys per 'demostrar-ho i comparar resultats d'un any amb l'anterior'.
Els alumnes de 3r d'ESO de l'EISBarcelona, David Isamat i Anna Ymbern, han afegit que treballen amb pulsòmetres. El David ha explicat que la cinta medeix les seves pulsacions i si 'mentalment ens sentim millor o pitjor després de fer esport'. De la seva banda, l'Anna ha asseguretat que 'quan fas esport deixes la ment en blanc i no penses en exàmens ni en el que has de fer després'.
Des de dilluns i fins a aquest divendres, l'Europa acull 32 estudiants, professors i psicòlegs de cinc països (Finlàndia, Portugal, Turquia, Itàlia i Alemanya) amb qui compartiran aquesta experiència.
DECLARACIONS
Mike Barrett
Es nota de seguida. És veritat que per fer un estudi amb més dades, vam haver d'esperar dos anys per demostrar-ho i comparar resultats d'un any amb l'anterior. Però un professor noten al moment que l'alumne ve a classe més actiu, despert i rendeix millor.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
David i Anna
Hem estat fent diverses activitats i amb una cinta que portem al pit mesurem les nostres pulsacions. Serveix per veure si mentalment ens sentim millor o pitjor després de fer esport. / Quan fas esport deixes la ment en blanc i no penses en exàmens ni en el que has de fer després. Jo sento que milloro i que quan estic a classe estic més atenta.
Your browser doesn’t support HTML5 audio