L'ATM ratifica que Sant Cugat pagarà el mateix que els municipis de la zona 1 de l'AMB

També anuncia que la T-Mobilitat no s'implantarà fins al 2021

Logotip tren FGC / Foto: Localpres

Societat

Publicat el 24/oct/18 per Roger Cuartielles

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquest dimecres una 'tarifa plana' de transport que permetrà a Sant Cugat i a 17 municipis més de la segona corona tarifària de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) circular pels 36 municipis metropolitans pagant la tarifa d'una zona. Tot plegat, a partir de l'1 de gener de 2019.

Es tracta d'una mesura que ratifica el que ja va anunciar la setmana passada l'AMB i que aclareix que no hi ha cap canvi de zona tarifària, sinó l'aplicació d'una 'tarifa plana' entre els 36 municipis que integren l'àrea. Així, ciutadans d'altres municipis veïns fora de l'AMB, com per exemple Terrassa, Sabadell i Rubí no hauran de pagar més per venir a la ciutat ja que no hi haurà cap canvi en la composició de les corones, sinó una equivalència de tarifes entres els municipis de la primera i la segona.

En una entrevista a Cugat.cat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat que aquesta nova 'tarifa plana' que s'estableix entre els municipis de l'AMB 'és un primer pas del nou sistema tarifari del futur que es vol implantar a partir del 2021', el que és la T-Mobilitat. Un nou sistema en què els usuaris pagaran en funció dels quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb la qual s'utilitzi el transport públic, i que el Govern vol implantar a tot Catalunya en dos anys.

Tarifa plana als títols integrats
Aquesta tarifa plana que es posarà en marxa a partir de l'1 de gener s'aplicarà tots els títols integrats de l'ATM. És a dir, T-10, T-50/30, T-mes, T-trimestre, T-jove i títols bonificats per a famílies monoparentals i nombroses. També a la T-10 per a treballadors a l'aeroport, la T-mes per a persones en atur, i la T-dia, T-aire i la T-esdeveniment.

Tampoc no quedaran al marge de la mesura els bitllets senzills no integrats d'operadors de transport com FGC, Rodalies de Catalunya i autobusos metropolitans i interurbans, que també es regiran per aquesta tarifa quan cobreixin el trajecte entre dos municipis de l'AMB.

El titular de Territori i Sostenibilitat, però, no ha volgut avançar si paral·lelament a aquesta mesura l'1 de gener augmentaran les tarifes del transport coincidint amb el canvi d'any. El santcugatenc ha dit que tant pot ser que les tarifes es congelin com que s'incrementin en relació amb l'Índex de preu al consum (IPC).

Sant Cugat forma part de l'AMB juntament amb municipis com Cerdanyola del Vallès, Barcelona, Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Montcada i Reixac, Mongat, el Prat de Llobregat i Sant Adrià del Besòs.

Consulta aquí la resta de municipis que integren l'AMB.




DECLARACIONS

Damià Calvet

És important la idea que no canviem de zona perquè les relacions dels municipis que no pertanyen a l'AMB continuen sent les mateixes. Però, el cost per anar a Barcelona és de tarifa plana, i aquest és el que correspon a la zona 1.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Damià Calvet

És una primera passa en aquest sistema de tarificació quilomètric i per freqüència d'ús perquè creem una zona de tarificació única en un espai en què hi ha diferents corones. Comencem, per tant, les primeres passes cap a la T-mobilitat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio