Sant Cugat, a un pas d'entrar a la zona 1 del transport públic
L'ATM ha d'aprovar la integració de 18 municipis a la primera zona
Imatge d'arxiu de l'estació de Sant Cugat / Foto: FGC
SocietatPublicat el 10/oct/18 per Anna González
Sant Cugat i 17 municipis més de la segona corona metropolitana estan a les portes d'entrar a formar part de la primera zona tarifària del transport públic. Segons avança 'El País', la incorporació del municipi a la zona 1 comportarà el pagament d'un tribut metropolità del qual fins ara estava exempt i que caldrà veure com repercuteix en els ciutadans. De moment, però, el canvi al mapa tarifari de l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) depèn d'un acord encara per tancar amb la Generalitat.
Segons ha explicat a Cugat.cat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), encara queden 'serrells' per tancar amb la Generalitat, tot i el vistiplau dels municipis. De fet, està previst que dimarts vinent un consell extraordinari de l'AMB aprovi el pagament del tribut, primer pas per formalitzar la integració a la zona 1. Si l'acord es tanca, després haurà de ser l'ATM qui aprovi el nou mapa tarifari per fer realitat la incorporació a la primera zona, una reivindicació de Sant Cugat. Un canvi que no serà vigent fins a l'1 de gener del 2019, ha concretat l'AMB.
Actualment, una T-10 d'una zona costa 10,2 euros, mentre que una de dues zones puja fins a 20,1 euros, gairebé el doble. Pel que fa a la T-Mes, els santcugatencs paguen 72,7 euros, un 34% més que si el municipi s'integra a la zona 1. En el cas de la T-Trimestre, la rebaixa pot arribar fins al 35%.
L'ATM preveia fer aquest canvi aprofitant la posada en marxa de la T-Mobilitat, el títol de transport 'contactless' que optimitzarà l'ús dels diferents títols de transport i n'agilitarà el pagament. Finalment s'ha decidit adaptar el nou mapa tarifari malgrat que no estigui en marxa el nou títol de transport.