Oriol Pujol accepta davant l'Audiència dos anys i mig de presó per cobrar comissions irregulars en el 'cas ITV'
L'entramat del cas esquitxa la venda de Sharp a Cirsa el 2011
Pujol, arribant a l'Audiència Nacional / Foto: ACN
SocietatPublicat el 24/jul/18 per Acn
L'exsecretari general de CDC Oriol Pujol ha acceptat aquest dimarts al matí dos anys i mig de presó per tràfic d'influències, suborn i falsedat documental, a més de 76.000 euros de multa per haver cobrat comissions irregulars en l'anomenat 'cas ITV'. En l'entramat del cas apareix l'operació de venda a Cirsa de Sharp, ubicada a Sant Cugat, el 2011 i on Pujol, la seva esposa Anna Vidal i diversos empresaris, haurien cobrat comissions per un cost global de 3,2 milions.
Vidal també ha acceptat 15 mesos i mig de presó per ajudar a cobrar les comissions, mentre que els empresaris implicats han estat condemnats a dos anys i a cinc mesos de presó, segons el cas. En tots els casos les penes es podran substituir per multes o treballs en benefici de la comunitat, però en el cas de Pujol i l'empresari Sergi Alsina ho hauran de demanar explícitament al tribunal.
La deslocalització de Sharp a Sant Cugat
El 2010 la multinacional japonesa d'electrònica Sharp va decidir vendre la planta industrial de Sant Cugat i va contractar Alta Partners -propietat d'Alsina- com a assessora per buscar comprador. Els honoraris per l'èxit de l'operació van ser de 3,2 milions. Vidal, a través de la seva empresa Avima Projectes, va facturar 236.000 euros a Alta Partners per anàlisi financer i industrial d'empreses. L'acord judicial estableix que la seva feina es va limitar a aportar referències de les empreses candidates, 'fàcilment obtenibles a Internet'.
En canvi, Pujol va parlar amb els amos de l'empresa de màquines escura-butxaques Cirsa, facilitant l'accés a una reunió amb el president de la Generalitat, Artur Mas, així com amb el director de l'Agència Tributària de Catalunya i alts càrrecs del govern per obtenir informació fiscal. Pujol va coordinar trucades i actuacions amb Alsina, i van fixar l'estratègia de comunicació sobre el suposat èxit de l'operació.