Abacus posa en marxa la campanya 'Adéu a les armes' per incentivar jocs no bèl·lics
Als establiments de la cooperativa, entre ells el de Sant Cugat, no es venen joguines relacionades amb armes, com pistoles d'aigua
El cartell de la iniciativa / Foto: Abacus
SocietatPublicat el 21/jul/18 per Albert Prat
La cooperativa Abacus ha engegat la campanya 'Adéu a les armes', que vol generar debat social sobre l'existència de joguines bèl·liques i relacionades amb la violència. Per aconseguir-ho, la cooperativa promociona una selecció de joguines d'aigua per jugar a l'aire lliure i no té a les seves prestatgeries articles de joc bèl·lics, una política que fa anys que aplica. Dins de la campanya, Abacus també col·labora amb 'Regal Blau', una iniciativa d'Unicef per fer arribar material escolar a la República Centre Africana.
Aquest projecte té l'objectiu de crear espais segurs per a infants en un país on el fenomen dels nens soldats està molt estès. L'ajut de la cooperativa arriba a 200 nens en edat escolar del país centrafricà.
Abacus, que no ven des de fa 50 anys joguines bèl·liques a les botigues, ha volgut fer un pas endavant i conscienciar també el públic de la necessitat d'apostar per joguines amb altres valors, com ha explicat a Cugat.cat la responsable de co-màrqueting, Eva Monte.
Eva Monte
Com que creiem en el valor educatiu de la joguina, no ens agraden les pistoles d'aigua o no d'aigua i per això no tenim joguines bèl·liques.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Monte ha afegit que Abacus tampoc ven joguines 'sexistes'.