La preinscripció dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria es pot realitzar des d’aquest divendres i fins al 24 d’abril. El Departament d’Ensenyament
En comprimir el període, part d’aquestes situacions es resoldran de manera ordinària i ja no s’hauran de tractar com a sol·licituds presentades fora de termini. La reducció del procés no afecta a la durada del termini de preinscripció -que es manté amb aproximadament els mateixos dies que l’any passat-, ni tampoc al de matriculació de les famílies. El departament explica que la reducció del calendari s’ha pogut dur a terme en bona part gràcies als nous programes informàtics de registre d’alumnes, de gestió d’admissió d’alumnes i de gestió administrativa i econòmica de centres, atès que han comportat una major integració de dades així com una automatització del seu tractament, que ha permès l’optimització d’alguns dels processos de preinscripció.
Novetat als ensenyaments postobligatoris
Enguany s’incorpora, com a novetat, la preinscripció electrònica en els cicles formatius de grau superior de FP, que comporta la possibilitat de formular telemàticament la sol·licitud, sense necessitat de tràmit presencial. Tampoc caldrà aportar documentació en paper d’aquelles dades de les quals l’Administració ja disposi. Els docents de l’ensenyament públic no universitari del Vallès Occidental lamenten que hi ha una situació de ‘sobreràtio’ generalitzada a l’escola pública. Els professors indiquen que el 66% dels grups que hi ha a la comarca superen la xifra de 25 alumnes per aula que marca la llei. Afirmen que aquest excés d’infants es tradueix en 1.726 alumnes, el que equivaldria a 70 grups nous i quatre escoles de doble línia. Dels 202 grups entre P-3 i 6è de Primària de l’escola pública de Sant Cugat, a 92 es supera la ràtio de 25 alumnes.

