L'Ajuntament ajorna l'aplicació de l'àrea taronja a Can Sant Joan
L'aplicació de la tarifa està pensada per al polígon de Can Sant Joan
SocietatPublicat el 28/mar/18 per Sílvia González
La posada en funcionament de l'àrea taronja al polígon de Can Sant Joan, prevista per al juliol, se suspèn a l'espera del que resolgui la comissió de treball formada per l'Ajuntament, els treballadors (UGT, CGT i CCOO), les empreses, Sant Cugat Empresarial (SCE) i PIMEC i les escoles, com va avançar Cugat.cat. La decisió és fruit de les converses entre les parts implicades, durant les quals s'ha confirmat que la nova tarifa només es farà efectiva als tres nous aparcaments del polígon. El grup de treball estudiarà el cost de la tarifa que variarà en funció dels usuaris. L'àrea taronja no entrarà en vigor fins que les millores previstes al parc empresarial siguin una realitat.
L'objectiu inicial del consistori era aplicar la mesura a l'entorn del parc empresarial. Ara els plans han canviat arran de les converses amb els agents afectats i després de les reticències d'alguns sindicats, com CCOO i CGT. L'acord més important és la suspensió temporal de la mesura i l'aplicació futura de la mateixa només als nous aparcaments d'Alcalde Barnils (253 places), Generalitat (130 places) i Sena (102).
De les reunions de la Comissió de l'Àrea Taronja també es desprèn el compromís d'activar la tarifa una vegada s'implementin les millores planejades al polígon: el nou enllumenat (215 fanals a l'avinguda de la Generalitat), nous carrils i espais per a la bici, nous aparcaments i solucions en transport públic (autobusos, FGC i RENFE). Un paquet de millores que, amb un cost de quatre milions a càrrec de l'Ajuntament i l'AMB, s'anomenarà 'A Can Sant Joan, anem per feina'. Tot plegat ho ha explicat la tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica, Joana Barbany.
Joana Barbany
El que està clar és que no ho farem abans de tenir totes les línies de treball acabades. Això vol dir que hi hagi enllumenat a tot Can Sant Joan, carrils bici, els aparcaments acabat, que hi hagi millores al transport públic. Fins que això no estigui acabat, no aplicarem la zona taronja.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'Ajuntament també està treballant per incrementar la freqüència de pas dels autobusos pel parc empresarial. En aquest sentit, Barbany ha avançat que l'opció més madurada és la de desdoblar la línia d'autobús de Can Sant Joan amb una capçalera que surti del polígon i l'altre de Volpalleres. Segons la titular de Promoció Econòmica aquestes són unes modificacions necessaries que arriben amb el canvis que ha viscut la zona els darrers anys, amb un augment de població a Volpalleres.
Joana Barbany
Per una banda seria la millora de freqüència de pas d'autobusos, que això s'ha de treballar amb ferrocarrils, i lligar-ho al pas dels trens i d'altra banda desdoblar la línia d'autobús de Can Sant Joan.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Tarifes diferents
La proposta original de pagar un 1,10 euros al dia el primer any també cau. Ara, el grup de treball estudiarà preus en funció dels usuaris. Es tindrà en compte l'ús de cotxe elèctric o compartit, el salari com a empleat al polígon i la residència a l'entorn de l'estació de FGC. De cara al 2020, la comissió debatrà l'ampliació de l'àrea taronja a la resta del parc o la seva reducció en funció dels resultats i de la demanda.
Els deures de la comissió
L'àrea taronja aposta pel foment del transport públic i l'ús de mitjans alternatius al vehicle privat per garantir la qualitat de l'aire, la mobilitat i la seguretat dels treballadors. En aquesta línia, la comissió creada buscarà aquestes alternatives de mobilitat que potenciïn el transport públic, afavoreixin l'ús de la bici i impulsin el transport col·lectiu privat, entre altres tasques.