La Generalitat insta la comunitat educativa de Sant Cugat a 'seguir treballant per la cohesió'


  • Comparteix:

Sant Cugat ha inaugurat aquest dimarts el curs escolar 2017/2018 amb un acte a l'Escola Avenç en què la directora de Serveis Territorials d'Ensenyament, Carme Vigués, ha fet referència als processos de radicalització jihadista i ha instat la comunitat educativa a 'seguir treballant per la cohesió'. Després dels parlaments institucionals, el director adjunt del programa Escola Nova 21, Boris Mir, ha ofert una xerrada formativa sobre la personalització de l'aprenentatge.

Mestres i directius de les escoles santcugatenques i de les respectives AFA, a més de representants polítics i membres de diverses entitats locals, han participat a l'acte oficial d'inici del curs escolar. La directora de Serveis Territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Carme Vigués, s'ha referit als atemptats de Barcelona i Cambrils del passat 17 d'agost i ha remarcat la necessitat de treballar per la cohesió en l'àmbit educatiu.

Carme Vigués

L'escola no és aliena al que passa a l'entorn i per això es treballa molt a nivell de cohesió.


En aquest sentit, Vigués ha explicat que la Generalitat insistirà en la tasca de formació al professorat i en l'adopció de protocols de convivència. Pel que fa a les dades d'aquest inici de curs, ha destacat que a Sant Cugat hi ha hagut un increment notable d'alumnes d'educació infantil, contrari a la davallada en el conjunt de la comarca. També és significatiu l'augment en els cursos d'educació postobligatòria, sobretot de formació professional.

De la seva banda, la regidora d'Educació, Esther Salat, ha assegurat que Sant Cugat és una ciutat 'compromesa' amb l'educació, i ha instat els mestres a tenir també un paper actiu.

Esther Salat

Som conscients que les implicacions van més enllà i que l'educació és un tot on cal prendre partit.


L'acte s'ha completat amb una xerrada participativa del professor i director adjunt del programa Escola Nova 21, Boris Mir, que ha convidat els assistents a reflexionar sobre el procés d'aprenentatge i com personalitzar els mètodes pedagògics.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.