L'Ajuntament habilitarà aquest setembre una taula d'autoservei a l'Oficina d'Atenció Ciutadana
Un gestor de l'OAC assessorarà i ajudarà els usuaris que vulguin utilitzar el servei / Foto: Ajuntament
SocietatPublicat el 3/set/17 per Alba Triadó
L'Ajuntament habilitarà aquest setembre una taula d'autoservei a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC). La mesura va del bracet amb la digitalització de l'administració local i pretén ser un punt d'aprenentatge i suport per aquelles persones que desconeixen com es fan els tràmits a través d'internet. La tinenta d'alcalde d'Innovació i Govern Obert, Joana Barbany, ha explicat que a dia d'avui els tràmits més freqüents ja es poden fer en línia i que l'objectiu és que a finals d'any es puguin fer el 99% de les gestions per via telemàtica.
Els ciutadans tindran el suport d'un gestor de l'OAC que els assessorarà i els ajudarà a fer els tràmits. Barbany ha explicat que l'objectiu és democratitzar l'accés a l'e-administració.
Joana Barbany
La idea és no crear cap barrera a la gent que no hi pot accedir perquè no té els coneixements o perquè no té un equipament informàtic. L'objectiu és ensenyar d'una forma didàctica com funciona.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'Ajuntament va començar el procés de digitalització de més de 660.000 arxius de l'administració per eliminar la documentació en paper l'any passat amb la voluntat d'agilitzar i simplificar els passos que la ciutadania ha de seguir per fer un tràmit.