400 persones, a les Jornades Internacionals sobre diferències d'aprenentatge al Teatre-Auditori
Un moment de la inauguració
SocietatPublicat el 26/jun/17 per Albert Prat
400 professionals de l'educació han participat aquest dimarts a les 4es Jornades Internacionals sobre diferències d'aprenentatge, organitzades per Project Difference, de la Fundació Ricardo Fisas. La trobada, que ja havia celebrat la primera edició a la ciutat, s'ha centrat enguany en el sistema de detecció de la dislexia RtI i les emocions aplicades a l'aprenentatge.
La Resposta a la Intervenció Primerenca (RtI) és un mètode que vol avançar-se a les dificultats específiques d'aprenentatge en lectura i escriptura en nens d'entre cinc i set anys. S'ha aplicat a escoles dels Estats Units i el Canadà i està en procés també a les illes Canàries. Precisament, Juan E. Jiménez, professor de la Universitat de La Laguna, és un dels ponents de la jornada.
El fundador de Project Difference, Joaquim Serra, ha destacat a la inauguració de les jornades que, per moltes metodologies que s'apliquin en l'educació, el més important és el tracte humà.
Joaquim Serra
Si al nen no li donem amor de veritat i li pugem l'autoestima, res del que fem no sortirà endavant. Hem d'ajudar-los molt a reforçar l'autoestima.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'Ajuntament s'ha implicat en la jornada perquè, com ha explicat la regidora d'Educació, Esther Salat, valora especialment la feina que fa el projecte.
Esther Salat
Valorem la mirada de la diversitat a l'aula per desenvolupar els talents dels nens, l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura per adquirir altres aprenentatges i el mètode científic com a base per incorporar metodologies.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
A la tarda, el programa s'ha centrat en la neurociència, l'educació emocional i els nous reptes del sector.