L'Ajuntament reconeix una cinquantena d'entitats i centres educatius per fomentar la cohesió social
L'Ajuntament ha repartit 50 diplomes de reconeixement / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 7/jun/17 per Sergio Morales
23 entitats i 27 centres educatius de la ciutat que exerceixen la metodologia pedagògica d'Aprenentatge i Servei (ApS) han vist reconeguda la seva tasca aquest dimecres per part de l'Ajuntament. En una trobada a Esade, se'ls ha lliurat diplomes que posen en valor un mètode que aposta per vincular l'ensenyament de l'alumnat a actes de servei a la comunitat. Els projectes reconeguts aposten per l'intercanvi generacional, l'ajuda entre iguals i l'acompanyament en l'escolarització, entre d'altres àmbits.
Entre les propostes reconegudes, s'han treballat iniciatives per combatre l'assetjament escolar on-line ('cyberbullyng'), la jardineria i el foment de la lectura. L'institut Gerbert d'Orlhac i l'escola Collserola han treballat aquest darrer tema. Ho expliquen la directora del centre de secundària, Sara Laguna, i la bibliotecària del de primària, Ariadna Bonet.
S.Laguna / A.Bonet
Hi ha alumnes que vénen de voluntàries quan acaben de l'institut per fer de padrines de lectures. / Es crea un vincle afectiu entre els nens de 1r i 6è.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
El consistori va començar a reconèixer aquest tipus d'iniciatives el 2005 i, sis anys després, ja hi ha una trentena de projectes. En l'actual curs s'han registrat una seixantena de propostes. L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha subratllat la capacitat de l'ApS per generar vincles socials entre diferents col·lectius.
Mercè Conesa
Aquesta metodologia és molt vàlida per generar vincles de cohesió social entre diferents col·lectius.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'Ajuntament té el suport de la Diputació de Barcelona per tirar endavant l'ApS.