La Generalitat i el món local encaren un pla de mobilitat conjunt per al Vallès
L'AP-7 és una de les principals infraestructures compartides entre els vallesos
SocietatPublicat el 22/abr/17 per Albert Prat / Acn
El Vallès Occidental i l'Oriental tindran un pla de mobilitat conjunt a partir del 2018. L'objectiu d'aquest projecte és dibuixar les infraestructures i serveis que necessiten les dues comarques fins al 2026 amb un document pactat entre tots els actors. El futur text ha posat la primera pedra en una reunió aquest divendres entre el conseller de Territori, Josep Rull, i representants municipals i comarcals. Rull ha explicat que la voluntat és que les infraestructures 'no canviïn en funció de qui governi'.
El Pla de Mobilitat dels Vallesos se centrarà en tres objectius. En primer lloc, analitzar la mobilitat actual i com la suporten les infraestructures; en segon, abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies entre el els diferents transports, i per últim analitzar l'efecte d'intercanvi modal de mercaderies que pot suposar la posada en marxa del corredor mediterrani. En línia amb aquest últim objectiu, també plantejarà com es pot traslladar bona part del transport de mercaderies que ara es fa per carretera i que congestiona l'AP7 i la B30.
El conseller de Territori, Josep Rull, ha explicat que es tracta de crear un pacte estable amb ajuntaments i consells comarcals.
Josep Rull
Quan ens ho volen dibuixar des de fora ens aboquen a la paràlisi. Cal que aquest dibuix sigui estable en el temps. No pot ser que les infraestructures, que tenen processos de cocció lents, canviïn segons qui governi. Els pactes fan que sigui sòlid.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
El document es repartirà en tres grups de treball: el comitè estratègic, el social i el tècnic. Per part santcugatenca, la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, ha assistit a la reunió.