'Saber y Ganar' fa 20 anys i es converteix en el concurs més veterà de la televisió
Publicat el 16/feb/17 per Redacció
El concurs de cultura general 'Saber y Ganar', coproduït per TVE Catalunya i Produccions Quart, celebra aquest divendres el vintè aniversari i es converteix en el programa d'aquest àmbit més veterà de la televisió. Des del 17 de febrer de 1997, el concurs ha estat en antena de manera ininterrompuda i sempre amb Jordi Hurtado com a presentador.
Aquest divendres 'Saber y Ganar' emetrà per primera vegada una part del programa en directe, amb una edició especial dedicada als tres concursants que van arribar als 200 programes. La programació amb motiu del vintè aniversari va començar divendres passat amb un recorregut per la història del programa, amb imatges de Jordi Hurtado en el primer dia d'emissió. Els especials també han comptat amb la participació d'alguns dels millors concursants que han passat pel plató.
L'acte de celebració ha tingut lloc aquest dijous al centre de producció de RTVE a Sant Cugat, on es grava el programa, i ha comptat amb la presència del director de La 2, Juan Manuel Hidalgo, el director de RTVE Catalunya, Carles González, i el director de 'Saber y Ganar', Sergi Schaaff. Jordi Hurtado ha assegurat que ara l'objectiu és arribar al programa 5.000 durant el 2018 i ha agraït la fidelitat de l'audiència.
Jordi Hurtado
La gran fita i la gran sort del programa és tenir molta audència, fidel i consolidada. Això ens dóna molta empenta i ganes de continuar.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
A més d'Hurtado, l'equip de presentadors el completen Pilar Vázquez i Juanjo Cardenal.
Les xifres del programa
'Saber y Ganar' s'emet de dilluns a diumenge a tres quarts de quatre de la tarda a La 2. Acumula en aquests 20 anys 3.000 hores d'emissió, prop de 5.000 programes, 2.269 concursants i 360.000 preguntes formulades. També ha donat 6,6 milions d'euros en premis.
El programa és seguit cada dia per 1,1 milions d'espectadors de mitjana, amb un 9% de quota d'audiència, segons les xifres del 2016. Aquestes dades el situen 6,4 punts per sobre de la mitjana de la cadena i fan que sigui des de fa 13 anys el programa més vist de La 2.