Els aliments amb el segell Producte de Collserola surten al mercat

Foto: Parc Natural de Collserola

Societat

Publicat el 2/gen/17 per Alba Triadó

Els aliments amb el segell Producte de Collserola ja han sortit al mercat. Els primers a comercialitzar-se són les mandarines de Can Carlets i el vi de Can Calopa. La comissió de seguiment de la marca de garantia també ha aprovat els reglaments específics del xai, el cabrit, el tomàquet i la mel. Està previst que el llistat de productes s'ampliï amb altres de nous que s'hi vulguin acollir.

Només podran utilitzar la marca i el logotip aquells productes produïts, elaborats, transformats i envasats en l'àmbit territorial del Parc Natural de Collserola, sempre que hi hagi infraestructures existents a la serra per a la seva manipulació.

L'objectiu del segell és evitar l'abandonament de les zones agrícoles i la pèrdua de biodiversitat. La marca també vol donar un valor afegit als productes produïts al parc i reunir tots els productors de la serra, tant els agrícoles com els ramaders, per buscar estratègies per comercialitzar i promocionar els productes del parc i revitalitzar i fer més rendibles les explotacions amb preus justos per als productors i comercialitzadors.

També es vol potenciar l'activitat agrícola i ramadera del parc amb la construcció d'infraestructures pels ramats, conservant i millorant les varietats locals, establint xarxes de comercialització i fent-ne promoció mitjançant els canals de difusió del Consorci.