La Taula de Mobilitat comença a caminar amb la vista posada en la creació de l'ordenança municipal
Moment de la constitució de la Taula de Mobilitat, aquest dimarts
SocietatPublicat el 4/mai/16 per Sílvia González
La Taula de Mobilitat, l'òrgan de participació per avaluar el desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana (PMU), s'ha constituït aquest dimarts amb el compromís de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament, els partits, els cossos de seguretat, la societat civil, les AMPA i els operadors de treballar plegats per millorar aquesta aspecte de Sant Cugat. L'acció més immediata és la creació de l'ordenança municipal de mobilitat, l'esborrany de la qual ha apostat per fer una normativa que reflecteixi les necessitats del futur de la ciutat en aquest àmbit. L'equip de govern no ha concretat encara el grau d'execució al municipi del PMU, iniciat fa dos anys.
Això ha reconegut el tinent d'alcalde d'Urbanisme i vicepresident de la taula, Damià Calvet, preguntat per ERC-MES, i s'ha compromès a elaborar un conjunt d'indicadors que determini de forma més concreta el grau d'execució del pla. Calvet ha apuntat que la primera fase, executable entre el 2013 i 2018, ha complert 'la majoria' dels deures, tret de les grans infraestructures, com rotondes i obertures de vials, que estan lligades a desenvolupaments urbanístics. Calvet ha valorat la feina feta i ha refermat que el PMU és una bona eina.
Damià Calvet
No hem estat en allò que determinava el PMU respecte els quilòmetres de carril bici, però sí que ho hem estat amb altres aspectes de la bici. El pla ha de ser una eina dinàmica a la qual ens hem d'adaptar constantment.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
També preguntat pels republicans, Calvet ha anunciat que 'en poques setmanes' donaran detalls de l'estudi sobre la capacitat d'aparcament a la ciutat. El PSC ha valorat la tasca efectuada però ha exigit millores en la circulació de vianants a la rotonda del Chic i fer accions de taxi compartit. La CUP-PC ha demanat reconsiderar la reducció de l'horari de funcionament del bus urbà i ha presentat propostes de millora a les línies de les Planes i la Floresta. L'equip de govern n'ha pres nota, com també ha fet amb les peticions de Sant Cugat Empresarial (SCE) i l'Assemblea de la Bici de, respectivament, millorar l'accés als polígons i incorporar a la taula més agents.
L'àrea de Mobilitat ha aprofitat la sessió per repassar les accions fetes a la ciutat en els dos primers anys del PMU i per presentar l'esborrany de l'ordenança municipal de mobilitat. D'això últim, se n'ha ocupat el consultor en mobilitat, Alfons Perona, que ha exposat que l'ordenança no ha de traslladar la normativa estatal sinó apostar per les necessitats de la ciutat amb visió de futur. L'ordenança, que no té calendari d'aprovació, vetllarà per la seguretat viària de les persones i els elements de mobilitat.
La sessió constitutiva també ha servit per crear les comissions de treball sobre transport públics, accessos a les escoles, activitat econòmica i bicicleta. El cost del PMU és de 27 milions. La primera fase del pla té un pressupost aproximat de 5,2 milions, amb les obres de vianantització a part. La segona, del 2019 al 2024, presenta un cost de gairebé 22.