El servei de neteja i recollida de residus de Sant Cugat rebaixa la factura 2,3 milions d'euros

Un treballador de Valoriza durant el servei de recollida de residus / Foto: Web de l'Ajuntament

Societat

Publicat el 30/mar/16 per Mar Castro

La concessió del servei de neteja i recollida de residus ha rebaixat el cost 2,3 milions en els últims cinc anys. Valoriza gestiona el servei des del 2011 i per primera vegada s'ha incorporat en la contractació l'avaluació continuada del grau de compliment, qualitat i satisfacció del servei, que ha suposat rebaixar la factura dels més de nou milions anuals que es pagaven als 7,8 milions que s'hi destinen actualment.

Introduir les noves tecnologies a la gestió dels residus i la neteja de la ciutat ha estat el principal objectiu de l'Ajuntament en els últims cinc anys, fruit del nou contracte, com ha destacat la tinenta d'alcalde de Serveis Urbans, Cristina Paraira.

Cristina Paraira

Crec que la tendència acabarà anant cap a les noves tecnologies. S'està veient, però, que si s'aprén a treure profit de les dades el servei i el preu són millors.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En els últims cinc anys s'han sensoritzat i adaptat els 2.485 contenidors que hi ha a Sant Cugat. Valoriza gestiona 290.231 metres lineals de neteja viària, 1.457 papereres i disposa de 72 vehicles per als diferents serveis. Sant Cugat genera 31,3 milions de quilos anuals de residus.

La companyia, que té la concessió d'aquests serveis en una setantena de municipis de l'Estat espanyol, té un centenar de treballadors a Sant Cugat.