Un 60% dels santcugatencs compren a la ciutat i es gasten 38 euros per compra de mitjana

Societat

Publicat el 14/mar/16 per Mar Castro

El 60% dels santcugatencs compren a la ciutat i fan 2,49 compres per setmana amb una despesa mitjana de 38 euros per compra. És una de les dades del Pla Estratègic de Comerç, que s'ha elaborat amb enquestes a 1.800 ciutadans i a 130 comerços amb l'objectiu de conèixer els hàbits de consum i plantejar estratègies de futur en aquest àmbit.

Els santcugatencs destinen entre 30 i 45 minuts per a les compres de proximitat i 60 minuts o més per a altres tipus de compra, com calçat i roba. Un 55% dels ciutadans compren els productes frescos als supermercats i un 35% ho fa a botigues d'alimentació especialitzades. Només el 15% de la població compra en alguns dels tres mercats de Sant Cugat.

Pel que fa a la roba i complements, un 60% compra a la ciutat, un 30% al centre urbà i un 30% restant al Centre Comercial Sant Cugat. El 40% dels santcugatencs compra fora del municipi i d'aquests, un 27% ho fa a Barcelona.

En el cas dels productes de la llar, un 60% compra al MediaMarkt i a l'Ikea, un 8% a la botiga Milar, un 8% al Mercantic i el 8% restant a El Corte Inglés.

Es calcula que la meitat dels santcugatencs tenen hàbit de comprar per internet i que hi gasten un 14% de la seva despesa total.

L'estudi també indica que un 27% dels consumidors tenen interès a conèixer l'origen de la roba que compren, un 23% tenen interès en productes ecològics i un 54% en productes de quilòmetre zero.

Pel que fa als horaris comercials, al 50% dels santcugatencs ja els sembla bé els actuals, mentre que un 30% voldria que s'obrís abans i un 20% que les botigues no tanquessin al migdia.

El 30% dels consumidors consideren que a Sant Cugat li manca un H&M i un Zara, un 20% troba a faltar varietat en general, un 19% considera que ja està bé l'oferta comercial i un 14% vol un Decathlon.

La regidora de Comerç, Mayte Pérez, considera que una marca de comerç gran com aquestes faria de 'locomotora' per atraure ciutadans d'altres municipis i aturaria, en part, 'la fuga de compra' dels santcugatencs, però valora, d'altra banda, la tipologia actual de comerç de Sant Cugat, 'diferent a altres poblacions del Vallès'.

Mayte Pérez

Sí que és ben cert que potser si cal una locomotora gran que faci que no hi hagi tanta fuga de compra, però també és veritat que tenim un começ diferent a altres poblacions del Vallès.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Entre els conceptes menys valorats, hi ha les places d'aparcament, els preus i la mobilitat, en general.

El Pla Estratègic de Comerç
El pla proposa eixamplar l'eix de vianants cap a l'avinguda de Cerdanyola i potenciar l'eix al voltant de la plaça de Barcelona. La intenció, també, és potenciar la marca Sant Cugat a través de campanyes per promoure les compres a la ciutat i els productes frescos de proximitat. A partir de les enquestes també s'estudiarà potenciar l'e-comerç, les sinergies entre el turisme i el comerç, millorar l'associacionisme i reduir 'les fugues' de compra.

El pla, a càrrec de l'empresa Uste, és per al període 2016-2019 i s'ha elaborat tenint en compte principalment les sis grans centralitats comercials que hi ha a Sant Cugat: nucli urbà, avinguda de Cerdanyola, Mira-sol, Torreblanca, Coll Favà i Volpelleres.

Els resultats del pla s'analitzaran a la Taula de Comerç de Sant Cugat, que es constituirà properament, amb l'objectiu de consensuar les actuacions de millora que s'han d'impulsar. La intenció de l'equip de govern és que a la Taula estiguin representades les dues associacions comerciants de Sant Cugat, comerços a títol individual i altres entitats. No s'ha determinat, encara, si l'oposició hi estarà present.