Famílies i mestres s'uneixen en un dia de bricolatge per millorar l'escola La Floresta

Imatge d'arxiu de l'escola La Floresta

Societat

Publicat el 21/nov/15 per Jana Homs / Eli Colell

L'escola La Floresta ha millorat alguns espais del centre gràcies a 300 voluntaris, entre mestres, alumnes i famílies. El dia del bricolatge, una activitat ja habitual al centre, ha servit per redissenyar noves zones temàtiques al pati i netejar l'hort de l'escola. També han fet tasques d'arranjament, tot i que l'AMPA del centre demana que l'Ajuntament se'n faci càrrec.

Pares, alumnes i professors de l'escola han treballat plegats per redissenyar el pati. És la primera vegada que s'implica tota la comunicat educativa tant en la proposta dels projectes com en la realització, portada a terme diumenge passat. Des del centre, asseguren que la col·laboració amb l'Ajuntament ha estat clau per a la cessió de la majoria del material, però alerten que han hagut de fer algunes tasques de millora que volen que el consistori se'n responsabilitzi. Ho ha explicat la membre de l'AMPA, Teresa Baiges.

Teresa Baiges

Hem tapat una tarima del teatre que tenia un forat perillós i hem canviat el fals sostre de la sala d'actes. Això té un cost i li farem saber a l'Ajuntament perquè és una feina que no ens pertoca.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les noves àrees del pati s'han ideat a partir d'objectes reutilitzats com caixes de fruita que simulen vaixells i tubs de plàstic per construir un xilòfon gegant. Prop de 150 infants han ajudat pares i mestres a construir el nou pati. Una setmana després de l'execució de les millores, Baiges assegura que arran d'aquesta implicació els infants són molt més responsables amb el material.

Tot i així, l'AMPA considera que encara queden millores per fer al pati. És per això que els pares del centre no descarten que durant la primavera es repeteixi aquesta jornada. Alhora asseguren que tenen la intenció d'implementar aquesta experiència per a l'any vinent, arranjant les aules que han quedat buides des que l'escola només té una línia per curs.