Les hores d'assistència domiciliària creixen un 174% respecte el 2007

L'Ajuntament vol millorar l'atenció domiciliària / Foto: Gencat.cat

Societat

Publicat el 17/nov/15 per Sílvia González / Redacció

Les hores d'assistència prestades l'any passat pel Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) van créixer un 174% respecte el 2007, segons dades de l'Ajuntament. Es tracta d'un augment progressiu que el consistori vol mantenir cada any amb un increment anual d'un 10% a través del nou expedient de contractació aprovat al ple aquest dilluns per unanimitat. El nou contracte disposa d'un pressupost global de més de 14 milions, un dels més importants del mandat.

Escolta-ho

A través del SAD, el consistori ofereix una atenció directa a persones que tenen dificultats per desenvolupar-se en el seu àmbit quotidià, especialment persones grans o amb risc social. Entre d'altres accions, s'ofereixen tasques assistencials, educatives i socialitzadores i un servei de manteniment de neteja de la llar.

L'aprovació plenària preveu en l'adjudicació del servei, que es farà a l'abril, que l'empresa concessionària augmenti un 10% cada any el nombre d'hores d'assistència. L'any passat aquest servei municipal va atendre 523 persones i va efectuar 59.667 hores d'assistència. La dada al 2007 va ser de 21.714 hores prestades.

El nou contracte és per a tres anys amb opció a prorrogar-lo tres més i disposa d'un pressupost global de més de 14 milions. L’objectiu de l’Ajuntament és continuar enfortint aquest servei social, que proporciona una major qualitat de vida als i potencia la seva autonomia. La tinenta d'alcalde de Benestar, Susanna Pellicer, ha explicat que en les clàusules del nou contracte han primat els aspectes qualitatius per davant dels quantitatius amb relació a les condicions laborals de les treballadores.

Susanna Pellicer

El preu del contracte és important, però ajustar molt el preu suposa parlar de salaris, majoritàriament dones.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Altres millores del nou contracte
-La possibilitat que els coordinadors tècnics de l’empresa facin visites a domicili amb les referents del cas per efectuar una valoració més integral de la situació abans de procedir a la sol·licitud del servei.

-S’estableix l’obligatorietat que des dels coordinadors tècnics es faci un retorn de tots els serveis, al cap de 15 dies que s’hagin iniciat.

-Se sistematizen els tipus de seguiment dels serveis amb protocols de seguiment ordinaris, de seguiment per als serveis socioeducatius i de seguiment de situacions amb vulnerabilitat social.

-La possibilitat de cessió i custòdia de claus per part de l'empresa en situacions específiques d'alta dependència.

-Existència de telèfon d'atenció en totes les franges horàries (ordinari, nocturn i festiu).

-Petició d'un vehicle més.