Els santcugatencs puntuen amb un set el comerç de la ciutat
Moment d'una de les 1.800 enquestes realitzades a peu de carrer / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 30/set/15 per Mar Castro
Els santcugatencs puntuen amb un set sobre 10 el comerç de la ciutat. Així ho conclou una enquesta que s'ha fet a 1.800 veïns encarregada per la regidoria de Comerç a l'empresa Unitat de Serveis Tècnics i Empresarials. L'estudi destaca la qualitat dels mercats municipals i la varietat de l'oferta de serveis, alimentació i supermercats a Sant Cugat com aspectes positius. Les pitjors puntuacions són per a les places d'aparcament, els preus dels productes, la mobilitat, la varietat de lleure i l'oferta de moda i complements.
L'enquesta forma part del procés d'elaboració d'un Pla Estratègic de Comerç que estarà enllestit abans de final d'any. L'elaboració del pla defineix sis centralitats comercials de Sant Cugat: centre ciutat, Torre Blanca, Volpelleres, avinguda de Cerdanyola, Coll Favà i Mira-sol.
Els propers passos
Una vegada coneguda l'opinió dels consumidors i fet l'inventari dels comerços ubicats a les diferents centralitats comercials, el Pla Estratègic de Comerç té en marxa una segona fase on s'entrevista als propietaris d'uns 500 establiments comercials per conèixer de primera mà l'opinió dels botiguers en diferents aspectes rellevants del comerç santcugatenc.
A partir de l'anàlisi de totes aquestes dades es faran els estudis de mobilitat i s'analitzaran els aspectes urbanístics relacionats amb el comerç de la ciutat que definiran el contingut definitiu del pla per als quatre anys vinents.