Conesa descarta la zona 1 per a Sant Cugat a l'espera de la T-Mobilitat
La ciutat forma part de la zona 2 tarifària
PolíticaPublicat el 3/feb/14 per Anna González
L'alcaldessa descarta que la ciutat entri a la zona 1 tarifària de transport públic, ja que això suposa assumir part dels 540 milions d'euros de deute de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). En el programa 'Línia directa' de Cugat.cat, Mercè Conesa ha assegurat que el servei està 'a punt del col·lapse' fruit de la gestió i les retallades en les aportacions de les administracions, fet que obliga a apujar les tarifes als usuaris. Conesa recorda que com a alternativa a l'actual sistema s'instaurarà la T-Mobilitat, que es basa en el quilometratge i que ha d'entrar en funcionament el 2015.
Per Conesa, integrar Sant Cugat a la zona 1 no és convenient. L'alcaldessa ha explicat a Cugat.cat que incorporar el municipi en la zona 1, tal com s'havia reclamat des del consistori, suposarà assumir part del deute de l'ATM.
Mercè Conesa
Entrar a la zona 1 significa que els ciutadans de Sant Cugat hem de pagar part dels 500 milions de deute de l'ATM.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Conesa ha xifrat en 540 milions d'euros el deute de l'ATM i en 100 milions el dèficit anual. Segons l'alcaldessa, aquesta situació financera ha deixat l'ATM a punt del col·lapse i en perill la prestació del servei. Segons Conesa, això és fruit d'una reducció del 110% en les aportacions de l'Estat espanyol, dels ajustos de la Generalitat i la gestió dels darrers anys.
Mercè Conesa
Tenim un problema en el tipus de servei que s'està prestant. No es va ser realista en moments de creixement i no es van apujar preus i ara tenim un servei que està a punt del col·lapse.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
En aquest sentit, Conesa ha recordat que, amb la tarifa actual, l'usuari paga el 40% del cost del servei, mentre que el 60% prové de les administracions.
Davant aquesta situació, l'alcaldessa ha reclamat a la conselleria de Territori i Sostenibilitat que posi en marxa el nou sistema tarifari, la T-Mobilitat, que eliminarà les zones i aplicarà els preus en funció dels quilòmetres i usos. Conesa ha admès que aquest sistema no abaratirà el servei.