El Pla de Mobilitat Urbana tanca l'exposició pública amb 18 al·legacions
Els regidors Pere Casajoana, esquerra, i Josep Romero explicant els punts de territori que es porten al ple
PolíticaPublicat el 17/gen/14 per Mar Castro
El ple municipal de dilluns portarà a aprovació la resolució de l'expedient d'al·legacions del Pla de Mobilitat. El document ja ha passat el període d'exposició pública i des del febrer de l'any passat fins ara s'han presentat un total de 18 al·legacions. L'equip de govern n'ha desestimat set i n'ha acceptat la resta, prèviament treballades i consensuades amb les parts implicades.
El director de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament, Albert Muratet, ha explicat que les set al·legacions que han estat desestimades no s'han pogut acceptar per 'motius jurídics que van en contra del Pla General Metropolità' (PGM).
Les altres 11 han estat, finalment, introduïdes al nou text que ara es portarà al ple i un cop aprovat en sessió plenària s'enviarà de nou a la direcció general de Medi Ambient de la Generalitat, que és l'òrgan competent per donar el vistiplau definitiu. Muratet ha explicat que el nou text és fruit de moltes converses amb les entitats implicades i que arran d'aquestes reunions s'han pogut trobar acords amb un punt intermedi.
Albert Muratet
Fruit d'aquestes converses amb les entitats, hem arribat a un punt intermig entre el que diu el Pla de Mobilitat i el que proposaven a les al·legacions.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Entre les al·legacions acceptades destaca, sobretot, la feta per l'Associació de Veïns del barri del Monestir i els comerciants de l'avinguda de Cerdanyola, que han aconseguit que s'acabi vianantitzant el carrer de la Creu amb una plataforma única. A més, s'ha consensuat que l'avinguda de Cerdanyola no es vianantitzarà sense que abans hi hagi hagut un procés de participació on intervinguin comerciants i veïns de la zona.
Fruit de les reunions amb l'Associació Veïnal del Centre-Estació s'ha acceptat que els carrers Solà i Mercè Rodoreda, entre Esperanto i Manel Farrés, entrin a formar part del pla de vianantització. A més, s'arranjarà, finalment, l'entorn de l'escola pública Joan Maragall segons la proposta d'aquesta entitat de veïns, així com de l'AMPA i la direcció del centre.
Pel que fa al barri de Coll Favà, que també rebia modificacions al nou Pla de Mobilitat, el text incorpora el neguit dels veïns per no convertir la zona en un vial important de la ciutat i que en tot cas les modificacions que s'hi facin responguin a necessitats reals de mobilitat de trànsit.
Un dels punts que en el seu moment va suscitar més recel va ser el que afectarà el Club de Golf que es veia directament afectat per la nova connexió est-oest que la ciutat acabarà tenint. El nou text del Pla de Mobilitat Urbana incorpora les al·legacions dels responsables del club i es compromet a estudiar totes les solucions possibles per millorar el pas de vehicles per aquesta zona afectant el mínim possible el club.
D'altra banda, s'ha acordat amb l'Associació de Veïns de Sant Joan de Mira-sol que l'avinguda del Baixador no es converteixi, finalment, amb un vial de dos carrils en cada sentit.