L'Ajuntament demana un sostre comercial màxim per al Centre Direccional

El macrocentre comercial s'ubicaria als terrenys del Centre Direccional / Fotografia: Cerdanyola.info

Política

Publicat el 16/des/13 per Josep Gimeno

L'Ajuntament demanarà, a través d'al·legacions, que el Pla Urbanístic del Centre Direccional de Cerdanyola delimiti un sostre comercial màxim en aquesta zona. Per ara, el pla determina un mínim de 106.000 metres quadrats de sostre comercial, però no especifica cap topall. El pla pot desembocar en la construcció d'un macrocentre comercial a Cerdanyola, a tocar del terme municipal santcugatenc.

Una vegada determinat aquest límit de sostre màxim, l'Ajuntament vol que s'avaluï amb informes l'impacte del projecte en el comerç local i la mobilitat, segons el regidor d'Urbanisme, Pere Casajoana. Això es faria a través de dues comissions on hauria de participar l'Ajuntament de Sant Cugat.

Pere Casajoana

Digui'ns quant és el màxim de sostre comercial i a partir d'això sabrem l'impacte en el comerç de Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les al·legacions també demanen un estudi urbanístic i paisatgístic sobre la carretera de Roquetes i el seu entorn per analitzar com ha de ser en un futur aquest espai fronterer entre Sant Cugat i Cerdanyola.

Una altra de les peticions és protegir els espais naturals de l'àrea i la connexió del corredor verd de la Serra de Collserola amb Sant Llorenç de Munt i Obac.

Reaccions de l'oposició
El PP no ha donat suport a les al·legacions perquè considera que no deixen clara l'oposició al macrocentre comercial que es podria construir a la zona. Els populars també han lamentat no haver disposat de més informació del cas més aviat.

El PSC ha votat a favor de les al·legacions per ser correctes tècnicament però espera que hi hagi un posicionament polític explícit en defensa del comerç local en una moció que es podria debatre en el proper ple.

ICV-EUiA ha donat el vistiplau a les al·legacions però de 'forma crítica'. Els ecosocialistes han remarcat que el model comercial que pot sorgir del projecte no és el que defensen i han demanat que s'impulsi molt el transport públic a la zona per millorar la mobilitat en un futur.

La CUP també s'ha abstingut en la votació perquè les al·legacions no impugnen el model comercial del projecte.