Conesa vol que Sant Cugat influeixi en el model de centre comercial de Cerdanyola
Planificació prevista el 2010 per al Centre Direccional de Cerdanyola / Font: Territori.scot.cat
PolíticaPublicat el 29/nov/13 per Judith Cañamares
Sant Cugat influirà en el model de comerç que s'implanti en el futur centre comercial de Cerdanyola, a tocar de Sant Cugat, tot i que no tindrà poder de decisió. En l'entrevista mensual a Cugat.cat, l'alcaldessa ha assegurat que la ciutat reivindicarà la importància del comerç tradicional davant l'arribada del macrocomplex del Centre Direccional.
Davant el possible gran centre comercial que acolliria Cerdanyola, l'alcaldessa, Mercè Conesa, ha mostrat la seva intenció de blindar el valor afegit que aporta el comerç local al centre del municipi i que ha d'identificar Sant Cugat com a ciutat i com a poble.
Mercè Conesa
Creiem en l'oferta comercial de Sant Cugat i en el comerç tradicional. Hem de blindar el valor afegit que ens aporta el comerç al centre de la ciutat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Conesa ha expressat que l'Incasòl és conscient de les conseqüències per al comerç de l'entorn que pot tenir aquest macrocomplex i ha afirmat que s'obrirà una línia de pactes per poder encaixar aquesta opció. Conesa ha afegit que, tot i que no és el model que el país vol, no es podrà impedir.
Mercè Conesa
Incasòl és conscient de les conseqüències que pot tenir envers el comerç de l'entorn. Jo crec que s'obrirà una línia de pactes per encaixar aquesta opció. No és el model que volem però no ho podrem impedir.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Conesa ha explicat que no ha parlat amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ni amb el seu predecessor, el santcugatenc Lluís Recoder. L'alcaldessa ha clarificat que el sostre comercial ja hi era, però ara s'ha agrupat, a més de concretar que aquest nou centre comercial estaria ubicat a l'alçada de l'estació de Renfe de Cerdanyola Universitat. L'alcaldessa també ha especificat que els aspectes que actualment estan sobre la taula són la mobilitat i les afectacions a l'entorn.