La CUP vol una consulta sobre les relacions entre Valldoreix i Sant Cugat

junta_veins_juliol.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
05/11/13 a les 11:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

La CUP vol que Valldoreix decideixi en una consulta si ha de continuar sent una EMD, dissoldre’s o bé ser un municipi independent. La formació reclamarà al proper ple municipal l’obertura d’un procés de debat i participació a Valldoreix que culmini en la celebració d’un referèndum per decidir l’estatus de la zona.

La CUP proposa la creació d’una comissió o grup de treball que prepari el procés d’informació, debat i participació envers la qüestió. La intenció és que en aquesta fase s’estudiïn els avantatges i inconvenients de cada opció, així com la seva viabilitat jurídica i econòmica. El partit considera que el procés hauria d’estar obert a totes les entitats, agents socials i ciutadania valldoreixenca. El regidor de la CUP Ignasi Bea considera que el debat ha de ser llarg perquè els veïns de Valldoreix estiguin ben informats a l’hora de prendre la decisió.

Declaracions

Ignasi Bea

No es pot fer una consulta sense prou informació. Primer hi ha d’haver un debat a fons entre els veïns de Valldoreix.

Bea considera que és un bon moment per presentar la moció, ja que en els últims temps ha tornat a sorgir el debat sobre la possible independència de Valldoreix. Aquesta EMD és la més poblada de Catalunya, amb 8.200 habitants, i té més població que el 75% dels municipis catalans.