ERC treballa al Parlament per un nou sistema de tarifes a FGC

FGC és el principal mitjà de transport públic per anar a Barcelona / Fotografia: ACN

Política

Publicat el 21/mai/13 per Josep Gimeno

ERC arranca del govern de la Generalitat el compromís d'estudiar un sistema de quilometrage a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que substitueixi l'actual divisió en zones tarifàries. Segons els republicans, això implicaria un abaratiment respecte la T-10 de dues zones amb què els santcugatencs es desplacen a Barcelona.

ERC i CiU han pactat una proposta de resolució al Parlament per millorar la mobilitat en transport públic a Sant Cugat. Una de les principals mesures és que el nostre municipi no formarà part d'una corona superior a altres localitats situades a major distància de Barcelona, a diferència del que passa ara. En paral·lel, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) estudiarà implantar un sistema de quilometratge que substitueixi l'actual sistema tarifari. El portaveu de les JERC de Sant Cugat, Èric Gòmez, assegura que això implicaria una rebaixa del cost d'anar a Barcelona en tren.

Èric Gómez

És un sistema que funcionarà a títol personal i no sortirà més car que ara.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Altres mesures pactades en la proposta recullen prolongar el trajecte la línia R1 de Rodalies perquè finalitzi a Sant Cugat en lloc de Molins de Rei, i instar el govern espanyol a construir l'intercanviador entre les estacions de Volpelleres i de Renfe a Coll Favà. També es contempla modificar el títol de transport dels estudiants de la UAB perquè puguin combinar diversos mitjans públics, una proposta que es vol ampliar a altres universitats.

La proposta de resolució amb les mesures de mobilitat s'ha d'aprovar d'aquí a dos mesos, segons el diputat republicà Marc Sanglas, que ha participat en la roda de premsa d'aquest dimarts.