Valldoreix i l’AEMDEC demanen signatures per evitar l’eliminació de les EMD

emd_valldoreix_2012.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
26/07/12 a les 16:59h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

L’EMD de Valldoreix i l’Agrupació d’Entitats Municipals Descentralitzades de Catalunya (AEMDEC) organitzen una recollida de signatures en contra de la supressió de les Entitats Municipals Descentralitzades (EMD) anunciada pel govern espanyol. La iniciativa va adreçada a qualsevol ciutadà, resident o no d’una EMD, i compta també amb el suport de les agrupacions d’Astúries, València, Burgos i Castella-La Manxa, entre d’altres.

La iniciativa, sorgida de la Federació Andalusa d’Entitats Locals Municipals (FAEM), té com a principal objectiu retirar el punt de la reforma de la Lei de Bases de Règim Local que preveu l’eliminació de les 3.725 Entitats d’Àmbit Territorial Inferiors al Municipi (EATIM) de tot l’Estat espanyol. Fins a finals del mes d’agost, l’EMD i la resta de federacions de l’Estat espanyol volen recollir més de 100.000 signatures que es presentaran al Congrés dels Diputats espanyol el primer dijous de setembre, on també es discutirà amb els grups parlamentaris les necessitats de les EATIM. El president de l’EMD, Josep Puig, ha explicat a Cugat.cat que la iniciativa ha arribat arran de la col·laboració amb altres associacions d’entitats descencentralitzades i que, en paral·lel, sestant fent gestions amb el grup de CiU al congrés.

Declaracions

Josep Puig

Fruit de contactes amb entitats d’Andalusia ha sortit la possibilitat de recollir signatures i ens hi hem afegit. També estem fent gestions amb CiU per portar-ho al congrés.

Tot i que l’EMD de Valldoreix assegura que la mesura adoptada pel Consell de Ministres no afectaria les EMD catalanes, ja que la competència en matèria de territoris descentralitzats depèn de la Generalitat, el seu president considera necessari sumar esforços amb la resta de federacions a àmbit estatal per així tenir més força en la defensa dels governs locals.