ICV considera 'il·legal' el nou traçat de la B-40 proposat per Foment
ICV presenta al·legacions en contra del traçat de´la B-40
PolíticaPublicat el 2/set/10 per Marc Sala
ICV presentarà un plec d'al·legacions en contra del traçat de la B-40 entre Terrassa i la Roca proposat pel Ministeri de Foment en considerar que és 'il·legal'. La formació afirma que el projecte de l'últim tram de l'antic Quart Cinturó vulnera la legalitat vigent i que proposa un model de via 'desfasat', i adverteix que les competències per tirar endavant el traçat corresponen al govern. El secretari general de la formació demanarà la compareixença del ministre de Foment i la ministra de Medi Ambient per explicar l'actuació del govern espanyol.
Les al·legacions dels ecosocialistes es basen en tres principis. D'una banda, la formació considera que Foment s'ha saltat la legalitat vigent en no tenir en compte noves normatives com Pla Territorial Metropolità, la Llei d'Avaluació Ambiental o el Pacte Nacional d'Infraestructures, entre d'altres. A més, segons ICV, el projecte dona per fet que el departament de Medi Ambient donarà per bo el traçat, saltant-se les competències del govern.
En segon lloc, ICV manté que el nou traçat no dóna resposta a les necessitats de connectivitat i mobilitat de les poblacions i polígons industrials de la segona corona metropolitana i no s'ajusta a la proposta recollida al Pacte Nacional d'Infraestructures.
Finalment, ICV recorda que l'Estatut estableix que les competències en aquest tipus de via s'han de traspassar a la Generalitat i que la sentència del Tribunal Constitucional (TC) no ha modificat aquest punt.
El president comarcal d'ICV, el santcugatenc Xavier Boix, ha qualificat d''electoralista' l'actuació del govern de l'Estat.
Xavier Boix
Les presses i les tàctiques electoralistes del PSOE els han portat a fer un acte administratiu fora de la llei. I això és inacceptable.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
En aquesta línia, el departament de Medi Ambient de la Generalitat, gestionat per ICV, ha reclamat un nou estudi ambiental en considerar que l'actual, sotmès ara a informació pública, ha caducat i no s'ajusta a la nova normativa.
Foment assegura que la B-40 permetrà canalitzar el trànsit de llarg recorregut entre Abrera i Granollers, descongestionant l'AP-7 i el seu lateral, la B-30, que passen per Sant Cugat. Per al govern espanyol, la infraestructura millorarà l'accessibilitat i la intercomunicació entre els municipis del Vallès.