Sant Cugat dóna avui l’aval polític a la consulta sobiranista amb els vots de CiU, ICV i ERC

votacions-maig07.jpg.JPG
-->
Enllaç copiat al clipboard
19/10/09 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

El ple municipal aprovarà aquesta tarda una moció de CiU, ICV i ERC en suport a la consulta ciutadana sobre la independència de Catalunya que la Plataforma Santcugatenca per a l’Autodeterminació vol celebrar el 13 de desembre, seguint l’exemple d’Arenys de Munt. El text de la moció, que s’ha modificat aquest mateix dilluns, deixa clar que l’Ajuntament es manté al marge del procés i que ha de ser la societat civil qui l’impulsi. El PSC s’hi abstindrà i el PP hi votarà en contra.

El text, acordat entre la Plataforma per a l’Autodeterminació i els tres grups municipals que li donaran suport, subratlla l’obligació d’un ajuntament a donar suport a tots els processos participatius. Malgrat això, la moció remarca que el consistori, com a ‘expressió del sentit polític de la ciutat’, s’ha de mantenir ‘al marge del procés’ ja que el moviment que organitza la consulta és ‘cívic i ciutadà’. Aquest mateix dilluns, a instàncies de CiU, s’ha suprimit de la moció la referència a ‘encoratjar’ les associacions promotores de la consulta, de manera que ara el text es limita a ‘expressar el reconeixement’ a aquestes entitats ‘que han iniciat el moviment per promoure una consulta sobre la sobirania’ de Catalunya. El portaveu de la Plataforma Santcugatenca per a l’Autodeterminació, Víctor Alexandre, feia la setmana passada un balanç positiu del contingut de la moció pactada entre l’entitat i els grups de CiU, ICV i ERC.

Declaracions

Víctor Alexandre

No hem fet renúncies fortes. En tota negociació, s’ha de cedir una mica.

CiU, ICV i ERC han anunciat el seu suport a la moció. El PSC es decanta per l’abstenció i portarà al ple una altra moció de defensa de l’Estatut vigent. El PP, de la seva banda, votarà negativament i subratllarà que la prioritat política és, ara, la crisi econòmica. La Plataforma Santcugatenca per a l’Autodeterminació ha decidit organitzar la consulta sobiranista el 13 de desembre, conjuntament amb altres municipis catalans, amb la mateixa pregunta que es va formular a Arenys de Munt: ‘Està vostè d’acord que Catalunya esdevingui un Estat de Dret, independent, democràtic i social, integrat en la Unió Europea?’. Podran participar a la consulta tots els ciutadans majors de 16 anys que estiguin empadronats a Sant Cugat.