El govern aprova un Pacte d'Infraestructures sense concretar el Quart Cinturó

Nadal, durant la roda de premsa

Política

Publicat el 8/set/09 per Acn / Josep Gimeno

El Pla Nacional d'Infraestructures deixa obert el traçat del Quart Cinturó. Aquest document, aprovat pel govern aquest dimarts, només diu que la Generalitat proposarà alternatives al Ministeri de Foment en un programa de mobilitat de la comarca que ha de prioritzar el transport públic. Aquesta inconcreció ha rebut les crítiques de CiU, el PP i Foment del Treball, mentre que les Cambres de Comerç i Pimec sí que hi donen suport.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, diu que 'CiU, el PP i Foment del Treball no saben trobar cap altre motiu de discrepància amb el pla que no sigui una major concreció' del Quart Cinturó.

Joaquim Nadal

CiU, el PP i Foment no saben trobar cap altre motiu de discrepància que no sigui una major concreció de la B-40.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Pel que fa a Rodalies de Renfe, amb parada a Sant Cugat, el Pacte Nacional es proposa fer-ne efectiu el traspàs i igualar la qualitat del servei amb la dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). El text també explicita que s'impulsaran les modalitats de tren-tramvia i metro comarcal o regional, i que es planificaran els futurs eixos ferroviaris per evitar un model radial amb centre a Barcelona.

El document torna a reclamar una vegada més la titularitat de l'aeroport de Sabadell, a més de la coparticipació en la gestió del Prat.

El pla recull 127 línies d'actuació en matèria d'infraestructures amb una inversió de 100.000 milions d'euros fins al 2020. De tota la inversió, es calcula que entre 55.000 i 60.000 milions d'euros procediran del govern espanyol. La inversió de la Generalitat durant la vigència del pla s'estima entre els 40.000 i els 45.000 milions d'euros.