Nadal: 'El Pacte Nacional d'Infraestructures té el suport del 90% de la societat catalana'

El conseller Joaquim Nadal, en una imatge d'arxiu.

Política

Publicat el 21/ago/09 per Redacció / Acn

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, assegura que prop d'un 90% d'institucions i entitats donen suport al futur Pacte Nacional d'Infraestructures (PNI). En una entrevista a RAC1, Nadal ha afirmat que es donen les condicions necessàries perquè tothom pugui acceptar el Pacte -que preveu la continuïtat del Quart Cinturó fins a Granollers- i ha lamentat que 'de moment' quedin fora de l'acord CiU, PP i la patronal Foment del Treball.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha admès que el Pacte Nacional d'Infraestructures va amb retard, però ha destacat que ara s'està recuperant el temps perdut. En aquest sentit, Nadal ha subratllat que el tripartit ja té una posició unitària sobre el document i ha afegit que el consens al voltant del Pacte és de prop del 90%.

Joaquim Nadal

No alimentaré polèmiques. Subratllaré al caràcter unitari d'un document consensuat pel 85-90% de la societat catalana.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El titular de Política Territorial ha negat que la polèmica sobre el Quart Cinturó, ara anomenat Ronda del Vallès, sigui un motiu suficient per quedar-se fora del Pacte. En un missatge adreçat a CiU, PP i la patronal Foment del Treball, Nadal ha dit que la polèmica infraestructura està inclosa al document amb les condicions necessàries perquè tothom la pugui acceptar.

Joaquim Nadal

Els intento fer veure que és un document ambiciós i que la Ronda del Vallès hi és amb condicions suficients perquè ningú se'n desmarqui.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Nadal ha destacat que el Pacte deixa clar que el Vallès necessita un pla de mobilitat, que cal donar continuïtat a la Ronda del Vallès fins a Granollers i que el tram Terrassa-Sabadell, ha afegit, és prioritari. El conseller també ha afirmat que 'tothom té assumit' que la infraestructura ha de ser una autovia de dos carrils per sentit, tot i que ha deixat clar que caldrà proposar un traçat alternatiu al definit pel Ministeri de Foment.