La Plataforma en Defensa de Collserola s'oposa al Túnel d'Horta ferroviari

Bosc dins del Parc de Collserola

Política

Publicat el 25/mai/09 per Damià Sànchez

La Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola es mostra contrària al túnel d'Horta projectat al Pla Territorial Metropolità, malgrat que finalment sigui només ferroviari. L'entitat creu que la declaració de la serra com a parc natural és incompatible amb la construcció de més infraestructures de transport. Per contra, la plataforma veu amb bons ulls que el pla exclogui construir els vials de Cornisa i d'Enllaç.

El túnel d'Horta ferroviari, que finalment passarà per Cerdanyola, s'inclou dins del Pla Territorial Metropolità aprovat inicialment per la Generalitat aquest divendres. Des de la Plataforma per a la Defensa de Collserola s'oposen a la nova infraestructura, encara que el govern ha descartat ara que sigui viària. Un dels membres de l'entitat, Oleguer Farràs, ha assegurat que qualsevol infraestructura de transport és negativa per a Collserola i incompatible amb la futura declaració de la serra com a parc natural.

Oleguer Farràs

Defensem que no es faci cap tipus d'infraestructura, viària o ferroviària. La ferroviària és menys agressiva però continua fragmentant els espais.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Farràs ha celebrat, en canvi, que el Pla Territorial Metropolità no inclogui els vials de Cornisa i d'Enllaç, que estaven projectats per unir Mira-Sol i Valldoreix amb Montcada.

Oleguer Farràs

Desclassificar la construcció d'un vial és positiu. El vial de Cornisa era molt agressiu en algunes zones de gran vàlua.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les previsions de la Generalitat són fer realitat el parc natural de Collserola a finals d'aquest any o principis de l'any que ve. Malgrat això, la Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola no té cap esperança que es compleixi el termini.